NU städdag i paradiset :)



När jag kom in från morgonrundan med hundarna, upptäckte jag att kaffet var helt slut. Japp, DÅ kom jag ihåg varför jag hade tänkt mig på ICA igår. Jag visste att det var nåt jag behövde handla igår, men jag kom aldrig på det... så jag gick inte på ICA ....    Turligt nog hade de öppnat nu när jag kom tillbaka, så det var bara att gå upp med hundarna, hämta plånboken och gå över vägen och handla. Nu puttrar perkon för fullt

Idag blir det den där städdagen jag pratade om igår.  Rätt trivsamt att städa faktiskt.... men en sak undrar jag ibland över . Jag har det på många sätt lättstädat i min lägenhet, men på ETT sätt är det lite svårjobbat:  NÄr jag startar dammsugaren ska ALLA hundar vara precis där jag ska dammsuga. De kan lixom inte låta bli att vara ivägen. När jag dammsuger soffan har de lärt sig att, precis som när jag bäddar rent i sängen, sitta nedanför tills jag ger dem klartecken med ett - varsågod, att hoppa upp igen.  De sitter nedanför soffan och kan knappt bärga sig tills jag är klar och ger dem det efterlängtade ordet - varsågod. Snabbt som attan har de hoppat upp allihop .... tills jag går till nästa rum med dammsugaren... då MÅSTE de följa efter.... eller rättare sagt- gå framför. Ingen av dem är rädd, ingen av dem skäller mot dammsugaren.... de vill lixom bara vara nära.

På tal om att vara nära- Paddy har blivit som en mamma-gris. Förut låg han ihoprullad längst ner på sängen, om han inte sov i soffan (manligt)  Nu har han bestämt sig för att han måste ligga så långt upp mot mitt ansikte som möjligt. Nu är det så att Kellys plats är precis vid ansiktet, och DEN ger hon inte upp, så Paddy får klämma ner sig precis nedanför henne. Molly, hon anser att hennes plats är vid mina knäveck.   Behöver jag säga att jag knappt kan ha elementet på i sovrummet?   :)  Men det är härligt när hela flocken är samlad :)    Enda gången Molly inte sover hos mig hela nätterna, är när Hannah sover här. Då ligger hon hos Hannah på madrass i tv-rummet.   Kelly skulle nog aldrig få för sig att sova någon annanstans... det har då aldrig hänt hittills.

Nä, nu blir det en påtår, sen drar städningen igång. Ha en härlig Lördag allihop!

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej, ja, städningen finns ju alltid där, och man tar det när man har tid och känner att det är dags, ja våra hundar är inte så förtjusta i dammsugaren, våran hanhund Findus, vill gärna leka med damsugaren, men de andra är inte alls förtjusta i det, och som du skriver att när man byter deras filtar i korgen eller i soffan, så sitter de som på nålar för att de ska upp igen....roligt det där...

Vad är det för vaccin din hund ska ha? Ha en fin lördag kväll...kram

2011-11-19 @ 18:00:40
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Maria

Molly ska få en vaccinationsserie mot kvalsterallergi. Hon har visat sig vara kvalsterallergiker.



Ha en superfin lördagkväll du åxå :) kram

2011-11-19 @ 19:04:58
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/
Postat av: Marie

Okej, då förstår jag angående vaccinationen, nej, jag är inte från Norge, min älskade Frode kommer från Nordnorge ifrån Hammerfest, han flyttade hit till Sverige med sina morföräldrar när han var 6 år, gammal, flyttade tillbaka till Norge när han var 17 år, flyttade tillbaka till Sverige då hans älskade mormor dog ,endast 55 år gammal i tjocktarmscancer, han tog hand om sin morfar i 7 år, hans morfar tappade livsgnistan när hans fru dog, sedan dess har Frode bott här, vi är ofta i Norge, då vi är lediga och då tillfälle ges, har firat jul där en gång, varit där på påsken och så oftast blir det på semestern på somrarna, till Hammerfest tar det ca. 19 timmar med bil, vi stannar eftersom vovvarna måste rastas och vi måste också sträcka på benen, i Nordnorge, så har Frodes morfars mor, ett gammalt hus, på en ö, där har vi varit en gång,man åker båt dit och det är underbart, för då kan hundarna vara lösa och de är inga andra människor där, nära till havet och naturen, det är magiskt, vi åker upp dit nästa sommar igen, vi skulle ha åkt dit i år, men det blev inte riktigt som vi planerat, mina föräldrar kommer från Finland, men jag är född och uppvuxen i Sverige, gått i finsk klass upp till gymnasiet, min pappa kommer från en fiskeby kallad Sideby, där de pratar för det mesta svenska, ligger nära Vasa och min mamma kommer från ett ställe som heter Vammal ,1,5 timme från Tammerfors, är kanon att kunna 2 språk, eftersom jag då kan prata med mina släktingar i Finland, när de kommer hit och vi åker dit, fast nu på sistone har det blivit mer sällan, för släkten är inte alltid de snällaste,

Vad kul med en artikel i tidningen, ja, det hade verkligen varit roligt att få vara med, men men,som sagt man bor ju lite långt ifrån....kramar till dig.

2011-11-19 @ 20:25:51
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0