Skärtorsdag

Kollade vad som hände för ett år sedan. Då var Katy här. Det var jobbigt kan man säga, men det gick ju det med :)

I år är det betydligt mer gemytligt. En underbar morgonrunda på skaren blev starten på dagen. Efter det blev det lite tvätt och stök, jag drog iväg och tvättade bilen, sen gick jag ut med Paddy på en promenad. Kelly och Molly tog jag ut på en träningsstund på gården. NÄr det började snöa gick vi in.

Småstädat lite, påskpyntat inför i morgon då Hannah, Lukas och Pernilla kommer hit :) Det ska bli så himla superkul :)

En liten promenad med Kelly och Molly, samt en stund med enbart Paddy ute på gården.....  och sen var det dags att bänka sig framför tvn. Ikväll sänds ju hockeyn på en kanal som JAG har :) :)   Nu är det paus och jag hoppas att Skellefteå bankar in ett mål snart.

Tänker på människor. Såå många underbara människor det finns! Här i Bygdsiljum har jag mött underbara människor i alla åldrar, allt från små barn till pensionärer. Jag är så glad och tacksam att jag träffat er alla, och att jag fått vara en del av era liv, på olika sätt. Ni har ALLA tillfört mitt liv något positivt. Tack!!!

En del andra människor .... har jag svårt att förstå mig på. Det är nog inget ovanligt eller unikt. En människa jag tänker på, har verkligen betett sig, både konstigt och illa, och fastän jag försökt räcka ut handen flera gånger, så har hon trampat på den handen. Nu helt plötsligt har hon återuppstått, utan att be om ursäkt, utan hon låtsas som att inget hänt. Nä... så funkar inte jag.

Nu börjar hockeyn igen....  

Gokväll :)

Kommentarer
Postat av: GILLA

FÖRLÅT...nu lät jag som en, besserwisser... en dj.....a...moraltant...det är jag verkligen inte,jag bara vet... att MIN "utsträckta hand" uppskattades... det var värt all sorg o saknad jag kännt under många år....FÖRLÅT....

2012-04-05 @ 21:38:04
Postat av: Maria

Kram på dig Gilla !

2012-04-06 @ 08:25:12
Postat av: GILLA

....det här "rådet" man ofta hör...."DE".. som suger musten ur en..DE..som förminskar en...DE.. vi inte "förmår, förstå".... DE ska vi BRYTA kontakten med! GLÖMMA, hur lätt är det? Jag vill tro, att man aldrig är starkare än den svagaste länken... Maria.. vad tror du, om min "filosofi"...? Varm Påskkäringkram från västra strandkanten !

2012-04-07 @ 17:05:49
Postat av: Maria

Glömma människor kan man inte, det håller jag med dig om. Hur skulle man kunna göra det? Jag har stor förmåga att förlåta, men det krävs ju att motsatta parten faktiskt BER om förlåtelse för att det ska funka. En människa som beter sig illa mot mig, och inte ens ber om ursäkt, har jag inte mycket till övers för. Jag har aldrig, i något inlägg ever, påstått att jag är perfekt, MEN har jag gjort någon orätt så ber jag om ursäkt.

Kramar till dig, från en påskkärring till en annan :)

2012-04-07 @ 17:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0