Julafton

Igår fyllde jag år, och herregud vilken födelsedag :) :)   Jag började dagen med att jobba i backen, och efter jobbet då jag kom hem, mötte ungdomarna upp med mat som de hade med sig för att bjuda på. Utanför min dörr hade blomsterbud lämnat en blomma. Jag grät en liten skvätt när jag läste medföljande kort: God Jul och Gott  Nytt År, du betyder så mycket. Tack Jennika, det värmde otroligt mycket!
 
Ungdomarna drog igång en tre-rätters meny medans jag duschade. Sprättade en kall öl och gick runt och myste och skrattade. Till förrätt blev det en syrlig räkcoctal med sting. Fantastiskt god!!!   Till varmrätt Helstekt entrecote och ugnsbakade rotfrukter. Rödvinssåsen brände jag upp, och köttet råkade jag ha för länge i ugnen ... men det var en härlig tillställning :) och vinet var gott. Till efterrätt blev det limecheesecake med jordgubbar, och den var helt sagolikt god!
 
Efter maten blev det bingolotto och mer vin. Jag minns inte säkert om vi spelade klart .... hade väl inte fokus på spelet förmodligen ... :)
 
Mattias hade totat ihop en musiklek, eller tävling ... och jag, jag kom sist med ynka tre poäng ... fast jag skrattade nog mest av alla i alla fall :) :)
 
Klockan blev mycket innan det var dags att pinka hundar och gå isäng. Somnade direkt och trodde inte det var sant när jag vaknade i morse och klockan var 9  Helvete ... lite stressigt. Vi skulle på jullunch hos storebror m. familj, där även lillebror befinner sig. Drog igång lite disk och bortplockning efter en härlig morgonpromenad med hundarna. Hannah och Robban begav sig mot Mjödvattnet där De skulle äta jullunch, och vi gjorde oss iordning för att fara vi andra. Ett iltjut från Pernilla visade sig bero på att hennes svindyra parfym, som hon köpt på Victorias Secret i Aruba, hade gått sönder och läckt ut i väskan. Flaskan var helt tom. Stor besvikelse, vilket är förståeligt. Nästa iltjut från Pernilla berodde på att hon upptäckte att hennes iPhone gått sönder, baksidan var sprucken. Förbannat ... nu räcker det !!!!
 
Lite sena kom vi oss äntligen ner till bilarna. Då startade inte min bil. Det gjorde inte deras heller. Vi fick gå upp, ringa storebror och säga att vi inte hinner komma .... så nu sitter vi här och väntar på att motorvärmaren ska värma upp min lilla bil så att DEN startar, så att vi kan ta startkablar och få igång DERAS bil.
 
Mot aftonen bär det iväg till stan för julmiddag .... är planen i alla fall. Däremot stannar jag inte kvar och dricker vin, utan det känns som att vinet jag drack igår, räcker även för ikväll :) :)
 
Nä, nu ska vi gå ut och se om vi kan få igång bilarna.
 
Ha en Riktigt GOD Jul allihop !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0