Måndagen bara försvann :)

Igårkväll när jag tänkte skriva ett inlägg, kom det annat i vägen och vips var jag för trött och det var bara att gå isäng :) 
 
Jag jobbade ju några timmar igår, det var precis lika roligt som vanligt. Efter jobbet blev det en promenad med hundarna, och sen ett pass med dem var för sig ute på gården.
 
 
Kelly, min stjärna! Det finns lixom inget hon inte kan göra :)
 
Molly är ivrig och vill lära sig, Sally är cool och hur lugn som helst, hennes temperament är Mollys raka motsats, sävlig och ligger gärna ner och tittar .... Paddy är den som har kortaste koncentrationen. Han vill ju gärna dra in i häcken och fånga trastungar, eller springa så fort han kan ... eller andra, enligt honom, vettigare sysselsättningar än att lära sig att backa och gå slalom ... fniss
 
Det verkar ska börja regna idag, och regna hela dagen. Få se om jag hinner ut och göra nåt vettigt med vovvarna innan det drar igång.  I afton är det hundkurs i Burträsk. Näst sista kurstillfället och jag tänkte fokusera på inkallningar.
 
Nu ska jag fokusera på kaffet en stund.
 
Gomorron
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Tusen tack för alla dina fina kommentarer, det värmer i hjärtat, ja ,visst är det kul när man har flera hundar och de är alla olika, vi har ju Trude 8 år, hon vill ta det lugnt och är lite ensamhund, och envis som terriers är, Gucci snart 8 år, beter sig som en valp, har massor med energi, och vill gärna låta större än vad hon är, det bästa är att hon har lärt sig att slappna av hos oss, när vi har varit ute eller varit på utflykt, eller jobbat, så slappnar hon snabbt och somnar, tror mycket på att det har med rutiner och trygghet att göra, det hade hon inte i sitt förra hem,
Och så har vi Findus 5 år, skäller aldrig, och har aldrig gjort det, kanske någon gång när han leker, men aldrig när det ringer på dörren eller när någon går förbi husvagnen, eller på andra hundar, han älskar allt och alla, vill alltid vara med och han tror att han är mycket mindre än vad han är och tänk så olika personligheter, men det är just därför man älskar dem så mycket.....Så fina bilder du tagit på dina vovvar,
Tråkigt att höra att de redigerat din artikel,så mycket att den inte kändes som din, så mycket tid man lagt ner, självklart blir man besviken...kram

2012-07-11 @ 19:56:31
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0