Visst är dagen slut nu!?



Jag trodde igårkväll att Meniére gått hem till sig ... men det visade sig inte stämma. Han var nog bara ut och luftade sig eller nåt ....

Morgonen började bra. Sol, kände mig hyfsat pigg ...   Efter kaffe och hundarnas morgonpink på gården så tog jag ut först Sally på ensam promenad på elljusspåret. Hon fick leka, springa, busa ... men även träna kontakt och att hålla sig nära. En 40 minuters promenad blev det. När jag kom hem fick jag duscha henne, för det fanns en del dyhål som hon badade i .   När jag stod i duschen med henne, kom Lena och Liisa och lille Milo förbi. De skulle över på Westmans för att äta lunch, själv skulle jag ta ut Kelly och Molly på promenad, för att senare ta Paddy ensam. Kelly och Molly fick sig lite skogsagility som träning, och det gillar de!


När jag var på väg hem med dem kände jag Meniére flåsande i nacken ... Jag skyndade hem, tog ut Paddy på gården,  hämtade plånboken och gick över på ICA för att handla lite smågrejer ... och när jag kom ut från Ica kom Lena och Liisa ut från Westmans .....   om vi säger såhär: Tack Lena för att du stödde mig på väg upp ... och att du packade upp mina varor. Tusen tack för hjälpen! Jag gick och la mig direkt ytterdörren gick igen ... och har bara varit ur sängen på aftonen för att gå ner för trappen och släppa ut hundarna .... Ja, Sally fick gå ut utan koppel åxå. Nu är klockan strax efter 21 ... jag har varit ur sängen en kvart ungefär ....  Ska gå ner med hundarna en sväng nu, sen är det bara att borsta tänderna och gå isäng igen. Ska äta lite tabletter först bara .

Hundarna? Har de klättrat på väggarna? Ylat, skällt, varit rastlösa? Pinkat inne? 

Nä. De har sovit bredvid mig hela dagen. Ja, Sally har sovit i bädden nedanför sängen ....

Nä ... hoppas ni haft en bra dag .... nu knyter jag mig

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0