Ang. kommentar från inlägget "måste bara säga"

Även om jag tycker att folk har fel, så lyssnar jag, tänker ... försöker ta till mig. Men ... ibland talar människor så mycket emot sig själva, alternativt tar upp saker som är så irrelevanta ... att jag blir nästan bara full i skratt. 
 
Idag blev jag bådadera faktiskt. "Linda" som kommenterar mitt inlägg i "måste bara säga" framhäver sin åsikt ... ni kan gå tillbaka och läsa själva. Jag kan ärligt säga att jag inte Visste, att man inte får skriva helt fritt, i sin egen blogg. Jag är inte med i nåt som ska öka läsarantalet, jag sprider inte min bloggadress för att fler ska läsa.... så hur Linda, och andra med henne som bara vill vara negativa, har ens hittat till min blogg, det vet jag inte. 
 
Linda kan inte ha följt min blogg särskilt länge .... då de allra flesta av mina inlägg, inte alls handlar om aggressivitet. De allra flesta av mina inlägg de här 2.5 åren, bygger på nåt helt annat än riktad ilska. Visst har sånt förekommit, men jag känner ändå att vid de tillfällen de gjort det, har det funnits grund för det. 
 
 Varför jag ens skriver ett inlägg om det, svarar på kommentaren och inte bara raderar, är att jag finner det intressant med människor och deras beteende. JAG har aldrig någonstans fyllt i att jag vill ha någon form av respons på min blogg ..... någons "tyckande" om det jag skriver .... Ni som läser kan dock kommentera alla mina inlägg. Tycker ni att det jag skriver är uselt, aggressivt, saknar kontext .... så hoppas jag att ni tar ert förnuft till f¨ånga och slutar läsa min blogg. Hur svårt kan det va? 
 
Visst, det finns människor som absolut MÅSTE säga sin "åsikt" och det är helt ok, annars skulle jag radera den kommentaren ... men jag kan inte låta bli att fundera kring vad som driver dessa människor?  OBS Linda att det här inte är "riktad aggressivitet" utan rent allmänt tänkt. Allvarligt . Om JAG skriver en blogg om min vardag, mina hundar .... som förövrigt är det mesta min blogg handlar om .... och som sagt ... Du Linda har nog inte läst alltför många av mina inlägg de här åren  .... men .... VAD är det som driver människor? Det är jätteintressant tycker jag. 
 
Att klaga på, kritisera, hitta fel ... jovisst , det är lätt ... men ... när det lixom inte finns nån substans? Blir det inte bara patetiskt då?
 
Nåja, nu blir det middag här .... 
 
Goafton :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, här blev det dokusåpa fort. Även om jag heter Linda så heter jag ej Rosing i efternamn. Är oerhört ointresserad av detta.

Läs det sista stycket du skrev. Exakt det jag talade om.

Även om jag verkat varit otydlig kring att

2013-04-10 @ 17:40:10
Postat av: Maria

Men .... varför läser du??

2013-04-10 @ 17:40:59
Postat av: Linda

Blev lite knasigt där i all hast.

Även om jag verkar varit otydlig kring att jag absolut inte tänker läsa vidare här så kan jag göra det klarare nu. Skall ej läsa vidare.

Lycka till och ta hand om dig. :)

2013-04-10 @ 17:42:53
Postat av: Maria

Kul att du ändå läser vidare :)

2013-04-10 @ 17:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0