Oj så förslappad!

Jag köpte ju en ny kamera igår. En systemkamera. Det ska bli så himla kul att kunna ta sådär riktigt fina bilder :)  Ja, nu blir ju inte bilderna superfina bara för att jag köpt en ny kamera, jag må ju lära mig ett och annat åxå, och jag läser och lär på en gratis fotoskola på nätet som är superbra. Det kliar i fingrarna, och igår när jag gick en långpromenad på skoterleden mot Trollberget, skulle det varit kanon att haft med den nya kameran, för solen sken från en klarblå himmel, och det var så vackert så man fick rysningar. Nu gick jag den där promenaden INNAN jag åkte och köpte kameran, så av naturlig anledning hade jag inte med den på promenaden.
 
Jag slet sönder bilen igår. Dörren på förarsidan har ju varit ihopfrusen ett tag, så jag har måst åla mig in från andra sidan, och det har väl känts lite bökigt. Igår när jag körde till Burträsk, hann jag få upp så mycket värme i bilen att jag fick upp dörren inifrån när jag skulle tanka. Däremot så slet jag sönder dörrhandtaget när jag skulle IN i bilen igen. För ett ögonblick, där jag stod med plasthandtaget i näven, tittade ner på marken på x antal små bitar av plast som precis lossnat från det jag höll i handen ..... för ett kort, kort ögonblick tänkte jag: Det här händer inte.
 
Det ögonblicket var över rekordsnabbt och jag insåg att: Jo, det hände precis .... så ... nu är det HELT omöjligt att öppna dörren utifrån. Så var det med den saken.
 
Gud så god middag det blev igår kväll. Oxfilé med rödvinssås och ugnsbakade rotsaker. Varje tugga var en ren njutning. Efter middagen, som jag intog i soffan framför tvn med mina 4 bästa vänner nära, lite telefonprat ... så hände det som hänt alldeles för ofta i slutet. Jag somnade i soffan, sittandes. Vaknade halv 3 och trodde jag såg i syne när jag kollade på klockan. Trodde jag kände fel också, för halsen gjorde helvetiskt ont. Varifrån kom DET? Gick ut med hundarna en sväng på gården och kröp isäng. Sov till kl 8, vaknade och hade lika ont i halsen då. De här långa promenaderna jag planerat för idag, tror jag att jag ställer in till förmån för inomhusaktiviteter samt inomhusfotografering.
 
Läste igenom Januaris inlägg från förra året. Då var det spinning, box, flera timmars promenader ... nu är det i stort sett inget alls. Jag har blivit så fruktansvärt förslappad så det liknar ingenting. Nä, ner på Ica och köpa grejjer som är bra mot halsont, öka på dosen vitaminer, så jag snabbt kommer ur det här komaliknande tillståndet och kan börja leva som vanligt igen. Det här nya livet med att snooza på morgnarna, somna i soffan och allt annat jag dragit på mig i slutet, vill jag bli av med igen. Tror jag går tillbaka till mitt gamla liv.
 
Gomorron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0