Det går i cirklar

Söndagkväll. Å gud så trött jag var efter jobbet! En runda med hundarna och sen höll jag på att gå av på mitten av trötthet. Tänkte först lägga mig och sova en stund .... men då kan jag ju räkna ut med lillfingret hur natten blir, så istället för att sova, dammsugade jag. Jo förresten, jag städade kylen åxå :)  Det blev ändå kvar lite tid innan det var dags att dra iväg på cirkelträningen, så jag drack ett par koppar kaffe för att kvickna till. Tur att man ALLTID piggar på sig när man väl kommer iväg till sporthallen :)  Som vanligt, en superkul cirkelträning :)
 
Strax ska jag kasta mig ner i soffan med vovvarna tänkte jag. Hoppas på bra väder i morgon, för långa promenader på skoterleden .... DET vore passande. Funderar på om man skulle ta och springa en sväng åxå .... kanske med Sally :)   Tror att Paddy får avvakta lite ... tills han varit på djursjukhuset, och  jag förhoppningsvis fått veta vad som är tokigt med honom. 
 
Lyssnar på Spotify ..... Rod Stewart ... Have I told you lately that I love you. 
 
You fill my heart with gladness .... take away all my sadness .... ease my troubles that´s what you do ....
 
Någon som minns när jag spelade den senast, och grät som en idiot??  Det minns jag. Jag la ut texten här på bloggen den kvällen .... spelade den om och om igen .... och grät floder. Då var jag förtvivlad och så fruktansvärt ledsen .... Nu spelar jag den för att jag är glad ....  :)
 
Det går liksom i cirklar .....  det mesta. Lite: What goes around comes around. Det cirklar på ....
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: reTina

Maria...fin låt det där...skönt attfå gråta ut...det lättar på inre trycket....ännu bättre nu när du är glad! På tal om CIRKLAR...fniss, jag kom å tänka på en sak...jag gillade så de sista blev nästan 10 åren, i mitt sk arbetsliv på studieförbundet. Fick "ansvara" för kultur,barnteater, författarbesök, utställningar, skriva text. bla Så skulle vi ha en passande logga...kom då på det fyndiga " rubba dina cirklar...lär något nytt" !! Tycker faktiskt fortfarande att den blev jättebra. En cirkel öppen lite rubbad och texten runt. trycktes upp på allt vårt material,tröjor , handdukar, brevpappaer, pärmar.. finns i både Vitryssland och Tjernobyl barnen som var här fick alltid tröjor med sig hem. Livet ÄR ju inte statiskt.. vi lär oss hela tiden ngt nytt, av bra saker o mindre lyckade, man kan inte gilla allt ...men efter ett tag så har den.. rubbade cirkeln hittat sin plats i livet i NAVET...Kram till dig, hoppas det går bra för Paddy...

2013-03-17 @ 23:38:01
Postat av: Maria

Ahaa, var det DU som kom på Den fyndiga?!! Den är fantastiskt bra!!!!
DU är både fyndig och BRA! Kram till Dig!

2013-03-18 @ 08:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0