Gomorron Lördag!

Då var vi där igen .... Lördag morgon. Såg fint ut på himlen när jag öppnade ögonen .... har lite senare upptäckt att det är 20grader kallt åxå. Det var ju lite onödigt. Hade planerat en lång härlig promenad med hundarna på skoterleden .... får revidera och ta en kort härlig promenad istället.  
 
Inatt hade jag ställt väckaren på 02, så att Paddy skulle få komma ut och pinka, och som han pinkade! Nu när jag inte plockar bort vattenskålarna på kvällen så fortsätter han ju dricka även på natten .... stackarn. 
 
Tänk ändå hur andras beteende kan påverka oss. Tänk hur någon som varit en god vän, plötsligt visar sidor som man inte hade en aning om kunde rymmas i den vännen. Tänk att någon kan byta skepnad och från att i ena stunden  tala väl om en, i nästa stund gör precis tvärt om. Är det konstigt att relationer kan vara  svåra?!
 
"Det här trodde jag inte om dig"  Är ett uttryck som används .... alltför ofta i negativ mening känns det som. ÄR det så att när man litar på någon, så tror man inte att den människan någonsin ska förändras inför ens ögon, eller är det bara så att man aldrig kan känna en person såpass väl som man tror?  "Det här trodde jag inte om dig" ..Kan ju även vara i positiv mening .... men handlar väl egentligen om samma sak - Att man trodde man kände personen utan och innan, att man inte förväntade sig just DET agerandet/handlandet/sättet.
 
En människa kan både växa och krympa i ens ögon .... beroende på, framför allt deras beteende. Ta som exempel en människa som stjäl något .... den krymper i ens ögon. Kommer den personen tillbaka med grejjen han stal, och dessutom ber om ursäkt och visar ånger .... då VÄXER personen plötsligt lite grann. Det där med att krympa och växa i andras ögon .... det kan ske på ett ögonblick. En sagd mening, ett litet agerande. 
 
Mycket intressant det där, tycker jag ! :)
 
Nu ska jag träna hundarna var för sig !
 
Gomorron
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0