Kommunikation. Kunna prata. VILJA prata.

Den här dagen håller på att ta slut. Underbart väder ..... tror jag. Åtminstone som jag lyckats se ibland genom fönstret på jobbet. 
 
Att kommunicera. Att MÅSTA kommunicera. Att ha som UPPGIFT att kommunicera. Att VILJA kommunicera. 
 
Kommunikation kan vara svårt. Jättesvårt. Kommunikation kan åxå vara lätt. Jättelätt. Det beror nog på. Både sammanhang och bakgrund till varför man ska kommunicera. 
 
I vissa roller kan jag tänka att man inte har nåt val egentligen, det är ens ROLL att kommunicera. Inte om vad som helst givetvis, men att inte stänga ner dörrarna för kommunikation. I andra fall är det helt självmant och självvalt om man VILL eller INTE vill. Det är en stor skillnad kan jag tänka. 
 
Ibland blir orden för svåra, innebörden för tuff, tanken för komplicerad .... jo , då är det nog bättre att vara tyst och be om en stunds eftertanke och stilla frid. Annars går ALLT åt helvete. Kanhända det gör det i alla fall.
 
Goafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0