men VAD

Nu är det kväll och läggdags. Känns skönt!  Förut ikväll, eller eftermiddag ska jag väl säga, var jag rädd att få en yrselattack. La mig i soffan .... och det lugnade sig faktiskt. Kanske för att jag tänkte så positiva tankar :)  Vem vet? :)
 
Hörrni, är det inte nästan komiskt: 
 
Ikväll, när Hannah skulle köra från jobbet i Burträsk och in till stan ... så ringde hon i halv (läs HEL) panik. Temperaturvarnaren lyste rött och varnade dessutom genom en ljudsignal.  
- VAD SKA JAG GÖRA`?
- Var är du, frågade jag
- MITT PÅ VÄGEN
.... fniss .... älskade Hannah .... tänkte mer rent geografiskt ....
 
Hon befann sig i Lappvattnet så jag lugnade henne med att det ju finns några hus där, bland annat brorsans frus syrra. Det var dock 500 m. dit, och mer hann vi inte prata innan strömmen dog i min telefon. Jag satte i laddaren, men när batteriet riktigt dött, tar det ju en stund innan man får liv i telefonen igen. 
 
När jag äntligen fick kontakt med henne igen, hade hon fått hjälp med att fylla vatten i kylaren och hade startat bilen igen. Hon var dock smått hysterisk trots detta. 
- Hur ska det här gå? . Kommer jag att ta mig hem? Det är ju kolsvart?
- jamen, går tempmätaren ner?
- Nej, den står på 90 
- He på full värme och full fläkt, sa jag, vilket hon gjorde ..... vilket jag i skrivande stund skrattar högt åt ... förlåt Hannah .... förlåt ... jag kan inte hålla mig för skratt .... men nu fortsätter vi berättelsen:- 
- Mamma, ska jag kanske ringa Robban?  (sambon Robban är nämligen i Prag för jobb) 
- Men, vad BRUKAR tempmätaren stå på`?
- Det vet jag inte, jag brukar inte kolla
 
Här tog en liten diskussion vid, kring att man bör .... ja ni vet. 
 
- Gud va jag svettas!
. Du .... jag tror att du kan vrida ner värmen .... tempen är nog på normal nu .... 
 
Hahahahahaha, vet du Hannah, en vacker dag kan nog även DU skratta åt det här :) :) :) 
 
Vi pratade i alla fall tills hon var hemma, och nu ska jag ta ut hundarna på kvällspink, sen ska jag skynda mig isäng. I morgon är det träning på friskvårdskompaniet kl  9.45, och innan dess ska jag ha tagit ut hundarna och gett dem mat, samt skjutsat hem lille Milo. 
 
Hoppas du fyllt dagen med nåt värt!
 
Gokväll
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0