frampå eftermiddagen sådär

Hunnit mycket roligt idag :)   Men det var inte i första hand DET jag skulle skriva egentligen. Kom på att jag glömde berätta en del grejer från igår. 
 
När jag kom ner på stan igår, stod en tiggare precis nedanför CK-trappan. En herre på kryckor och krökt rygg. Ytterligare en tiggare, en kvinna, satt utanför entren till Åhlens.   Jag blev illa till mods och tänkte först ringa soc jouren, då ju kommunen har yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Nu valde jag dock att inte göra nånting alls. Jag MÅSTE inte agera i alla sammanhang :)
 
Pernilla och Hannah berättade att det är många tiggare på stan nu. Själv har jag aldrig sett en tiggare här förut. Bara de här dragspelstjommarna ... men inte de här på kryckor och med krökta ryggar. 
 
Ok. Upptäcker nu att jag aldrig skrev klart och publicerade eftermiddagens uppdatering, så det blir någon form av summering så här på kvällskvisten :)
 
Efter att ha stoppat tvätten i torktumlare och torkskåp, tog jag Paddy på en solopromenad på 40 minuter. Hem, tog ut Kelly på en 35 minutare .... tog upp tvätten, tog ut Molly på en 35 minutare. Sedan kändes det som att det var färdigpromenerat för idag :)
 
Nu på kvällskvisten har vi softat i soffan och kollat på tv. Till middag blev det fisk och stuvad zucchini, vilket inte kan visas på bild nu, då det verkar krångla här på bloggen. Nåja, Gott var det i alla fall :)
 
Nu ska jag ta ut hundarna på kvällspink, sedan är det gonatt här :)  Hoppas du haft en BRA dag:)
 
Gokväll
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0