Långfredag

Igår blev jag tvungen göra något som jag tror aldrig har hänt tidigare, ens på vintern. - jag jobbade i långärmat. Min sköna huv-jacka ..... som jag egentligen bara har utomhus, då jag inomhus blir för varm. Igår var jag så sjukt frusen att jag inte kunde ta av mig den. Jo, jag förstår varför jag var så frusen ..... 
 
Jag åkte hem en timme tidigare från jobbet, tog ut hundarna på promenad, sedan kröp vi ihop i soffan under ett täcke. Hade gärna sovit bort några timmar, men det gick inte somna. Framemot kl 17 försökte jag ringa det journummer jag fått av polisen, om jag ville prata med någon, men det tutade bara upptaget. Ringde och pratade med en polis en stund, och hon var supergullig. Efter det ringde jag upp lillebror och pratade en bra stund, innan jag gick ut med hundarna, och sedan började hockeyn.   Efter hockeyn en kort pinkrunda med hundarna, en varm dusch och sedan isäng.   Haft mardrömmar inatt, och sovit som en kratta, men gissar att det lixom hör till. 
 
Klockan 8 ringde storebror och kollade läget. Klockan är strax efter 9 nu, och jag har druckit mitt kaffe. Ska väcka hundarna och ta en promenad, sen ska jag ägna mig åt städning. 
 
Hannah och Pernilla. Tack för att ni finns. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0