Lördag 5/4

Igår efter jobbet, kånkade jag upp min gamla stationära dator som jag ställt i förrådet, då jag ju fick ta Hannahs gamla bärbara när jag flyttade hit. Det var ju Hannahs gamla bärbara som hastigt dog, men jag kom på igår när jag var på väg hem från jobbet, att jag ju för tusan har min gamla härk kvar. 
 
Skärmen är alldeles för stor för mitt lilla kontor, och nätverkskabeln ligger tvärs över golvet från tvn och bort till kontoret, och når knappt fram. Själva burken ligger på Ikea-pallen .... det här ser inte bra ut, och så här stor skärm kan man fasen inte ha. Får ju nästan vrida på huvudet för att kunna läsa ... fniss
 
Nåja. En vacker dag kanske jag har råd att köpa en ny bärbar. Fast, glasögon står högre upp på listan, så det lär dröja. 
 
Vad som hände igårkväll, förutom att Skellefteå AIK vann ytterligare en match mot Linköping, var att strömmen tog slut i telefonen. Det är första gången det händer med min nya lur. Det märks att det suger mer ström när jag inte kan köra på mitt trådlösa nätverk. Nåja, satte i laddaren och tänkte väl inte så mycket mer på det, förrän jag skulle starta upp telefonen. Pin-kod. Hmm .... knappade in den kod jag hade i skallen, och det var ju fel. Trodde att jag halkat på tangenterna, så jag knappade in samma igen, och det var ju fel det med. Kom då ihåg att det var pin-koden till den gamla telefonen som jag stod och försökte mata min nya lur med. Letade som en besatt efter papperna till den nya, men hittade dem inte. Blev så paff när de inte låg i den lilla låda i kontoret, där jag lägger sånt där. Stod länge och stirrade i den lilla lådan, gick igenom alla papper i den, minst 20 gånger innan jag insåg att det låg inget papper på den nya luren där. Gick igenom de små lådorna jag har i tvbänken, men inte heller där låg det nåt. 
 
Fick tips av en vän att gå ut, och sen komma in igen och låtsas som att jag nyss hämtat ut telefonen. Ja va fan tänkte jag, måste ju prova allt!
 
Jo vet ni vad som hände. När jag gått ut, och in igen med telefonen i handen, så slog det mig: Jamen ... jag kom ju på att jag skulle lägga det på översta hyllan i garderoben, där jag har kaffeförrådet :)   
 
Så, slutet gott, allting gott :)
 
Klockan är strax 9 och jag har precis druckit mina 3 koppar. Nu ska jag väcka hundarna och ta en promenad. Senare ska jag in till stan, ta med saxarna och klippa Mattias, samt umgås en stund med Pernilla, utanför jobbet :)  Det ska bli kul! 
 
Ha en Skön Lördag, och fyll den med nåt värt! :)
 
Gomorron
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0