Strålande Sol!

Klockan är snart halv 7, jag står och dricker kaffe och gläds åt att det är klarblå himmel och strålande sol härutanför. Strax ska jag väcka hundarna och gå ut, ska bara dricka mina 3 koppar först. .... Det går segt idag, tur att det är bra väder, det piggar upp. Har haft mycket mardrömmar inatt åxå, och sovit urdåligt. Längtar tills allt det här är över. 
.....................................................................
 
Ja,som ni ser så skrev jag aldrig klart blogginlägget i morse :)  Fortsätter väl nu istället :)
 
 Vilken underbar dag! Strålande sol, bra dag på jobbet, härliga promenader med hundarna, advokaten som är utsedd som min, ringde och hon var jättegullig ....  Tröttheten och tankarna på mardrömmarna blir ju lite mildare när man kommer på jobbet, och av att det är bra väder.   När jag kom hem från jobbet, gick jag bara upp och hämtade hundarna, i vanlig ordning, och tog en härlig promenad. Efter promenaden satte ... nä, la jag mig i min nya härliga fåtölj ute på balkongen. Ok ... kan hända att jag brände mig lite i solen .... men det är ok .... fniss
 
Till middag blev det en supergod räkmacka
 
 Efter middagen har jag tagit det väldigt lugnt. Skrivit lite på materialet till kursen som startar på söndag .... men inte så mycket mer. En lugn, härlig, solig aftonspromenad med vovvarna 
 
 Åh så fint jag bor !!!!!
 
En vän till mig på facebook, miste sin hund häromdagen pga huggormsbett. Oj så jobbigt för henne! Jag känner verkligen med henne .... Minns ju hur jag mådde när Kelly blev ormbiten för några år sedan, och låg inne på djursjukhuset i Luleå och svävade mellan liv och död. Så fruktansvärt!  Kramar till dig Marie, kan inte göra mer än att tänka på dig, och krama dig via cybern. 
 
I morgon kommer Tony hit och tar mått på hundarna för att sy selar för att de ska kunna dra kätting :)   Jag hoppas att det går att sy en sele som passar både på Kelly och Molly, så att de kan samsas. Lille Milo ska åxå få en sele, så att han kan dra en liten kättingstump :)  
 
Jag har haft en bra dag. Jag har lärt mig nya saker, jag har varit ute i solen, jag har fått umgås med Pernilla, även om det "bara" var på jobbet, jag har njutit av promenader , jag har pratat med lillebror i telefon...... Jag har fyllt min dag med värda grejer. Hoppas att du åxå kunnat göra det. 
 
Strax kvällsrunda här. Jag har gjort helg förresten, för jag är ledig i morgon .... så jag har fredagkväll :)  Kanske skulle försöka vara vaken ett par timmar till :)
 
Gokväll
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0