Det sprack

Ja, det sprack upp alltså, och blev sol :)   Supervackert verkligen! :)  Efter att ha varit ute med hundarna gjorde jag mig klar för att ta bussen in till stan. Jag hade faktiskt tänkt strosa en stund på stan idag, vilket jag vanligtvis aldrig gör.  Jag brukar lägga i högsta växel, springa och köpa det jag ska ha (om jag hinner komma ihåg vad det var jag skulle ha) och sedan skynda mig hem. Idag tänkte jag börja med nåt nytt - att åtminstone nån gång emellanåt, stanna kvar en stund .... gå runt i butiker och kolla, speciellt nu när det går att fynda på rea. 
 
Jag stod här vid datorn precis innan jag skulle gå ut till bussen. Jag deltog i en diskussion på ett hundforum, och det var intressant, så hux flux upptäckte jag att bussen går om 2 minuter. Det blev att kasta på överdragskläderna, trampa ner fötterna i kängorna, greppa väskan och halvspringa. När jag kom ut upptäckte jag att jag hade fel glasögon på mig. Jag hade terminalglasögonen, vilket betyder att jag ser jättebra de första 4 metrarna, bortom det i princip ingenting. Jag hann inte upp och byta heller, så det fick bli som det blev ..... fniss
 
Kom fram till stan 13.10, gick ner på Clas Olssons, handlade tavelkrokar och ett skal till mobilen, lång kö i kassan, upp i trappan och iväg på busstationen igen. 13.35 åkte jag hem :)    Det blev alltså inte så mycket till att strosa, och om jag mötte någon av er på stan och ni var mer än 4 meter bort, så ber jag om ursäkt att jag inte hälsade .... jag såg er inte  .... fniss
 
Kom hem, tog ut hundarna, gav dem varsitt fläskben att tugga på, och nu har jag stoppat in min middag i ugnen. Jag ska prova Pulled pork :)
 
 
Till veckan ska jag prova lite vegetarisk mat tänkte jag. Sneglade på lite olika vegetariskt när jag handlade senast, och till veckan ska jag prova.  Varför?? - Tja, varför inte :)
 
Nu ska jag fippla här lite, sen gå en sväng med hundarna. 
 
Goafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0