Småkyligt

Jag trodde inte det var sant när väckaren ringde. Jisses så trött jag var! Kände snabbt att det var lite kallt ute åxå .... eller rättare sagt, kände snabbt att det var kallt härinne .... fniss.   Jo, 13 grader. Då gick det snabbt att skutta iväg till badrummet och hämta morgonrocken, så mycket kan jag säga. Ja, tjocksockarna åkte på redan före jag klev ur sängen. 
 
-6 ute, 13 grader inne. Igårkväll när jag lagt mig så drog tankarna iväg till sommaren. Vad jag INTE ser fram emot, är just värmen när man ska sova. Det får gärna bli sol och fint väder, men det vore bra om temperaturen höll sig kring max 20 grader. Innan ni börjar bli arga och gasta på mig, kom ihåg - Jag kan inte påverka vädret. Jag vet och förstår att det finns de som vill ha det jättevarmt. Ni får önska jättevarmt :)  
 
Ny vecka. I morgon är det även ny månad. Nu gäller det att suga ur den här månaden Mars, det absolut sista. Snön som föll igår, har till största del försvunnit, och nu går vi ju in i April vilket alla vet vad det innebär vädermässigt - ömsom snö, ömsom sol. Det ser ju ändå i nuläge ut som att barmark kommer tidigare än vanligt :)
 
Druckit mitt kaffe, precis fått upp värmen i kroppen. Nu är det dags att hänga av morgonrocken, klä på mig, väcka hundarna och gå ut. Det ser ut att bli en fin dag idag. 
 
Fyll den med nåt värt!
 
Gomorron
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0