Tjena

Paddy här. Jag fyller 5 år idag sägs det. Tycker själv att det låter för lite. Så mycket som jag hunnit med, så måste jag vara äldre. Ingen vet ju säkert hur gammal jag är, då jag hittades som gatuhund i Spanien. Herregud, känns som en evighet sedan. 
 
Jag hann i princip bara flytta till Sverige, så drogs det iväg på fjällvandring. Det var rätt coolt, och jag impade på massor med folk när jag knep en mink :)
Det var vackert där i Bertjaur, och jag gjorde nåt jag förmodligen aldrig gör om. Jag kastade mig i vattnet och badade. Jag skylle på att jag var ung och dum. Jag var ju blott 1.5 år där. 
 
 
Jag har tränat mycket genom mina år här i Sverige. 
 
Allt ifrån agility och lydnad, till spår och drag. 
 
 
 
Det där med drag blev aldrig min grej. Hey, jag är en ståtlig podenco, en sprinter. 
Ok syrran, håll i dig, nu lägger jag in en ny växel
 
Jag har hunnit ha lite fler syskon än de jag har nu. Ziggy var en av dem. Han blev ju sjuk stackarn
 
Sen var det Sally, hon var ju lite lattjo, men hon var stendöv
Lite dryg var hon .... tycktes vara så jädra vacker. 
 
Vi har hunnit flytta åxå. Nu bor vi vid havet. Det är ju lite coolt förstås. 
 
Kul att rejsa på isen
 
Och träna nya grejer tycker matte att man ska göra. Det ska balanseras och hållas på 
 
Men som sagt .... jag tror att jag är äldre än 5. Det känns så ibland i alla fall
 
Jag har det bra i alla fall, och har haft en toppenbra födelsedag. Fick presenter av matte, som jag inte hunnit ha så  mycket än, för syrran Molly ska ju promt ha allt nytt. Om ett par dagar får jag ha dem, jag vet hur hon funkar
 
Nu verkar det som att vi ska gå ut här. Tack för alla gratulationer!
 
Paddy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0