Hemma igen!

Igår åkte ju jag och Hannah iväg till Högnäs utanför Malå, direkt jag slutade jobba kl 12. Det är Hannahs sambos pappas hemställe, och Hannas sambo Robban, och hans pappa Ingemar, åkte dit redan på torsdagen, för att jobba i skogen. Jag och Hannah lastade hundarna och anslöt igår. 
 
Vi har haft det helt superbra :)   Sol och fint väder, det kom ett par snöflingor mitt på dagen idag, men det gick över lika snabbt. 
 
Igår när vi kom fram, lastade vi in grejorna sen tog vi en promenad med hundarna i skogen. Överlyckliga hundar :)  Vi åt middag rätt sent, jag och Hannah tog två glas vin medans Robban och Ingemar skulle installera en varmvattenberedare. Vi var alltså utan vatten efter kl 20 ungefär .... och när jag och Hannah inte orkade vara uppe längre, fanns det fortfarande inget vatten. Nåja, värre saker har väl hänt, det fanns  ju en slurk kvar i en vattendunk de hade haft med sig, då kranvattnet inte är drickbart de första dagarna efter att ingen varit där på länge. Vi borstade tänderna och tvättade ansikte och händer i alla fall, innan vi kröp isäng. 
 
Om jag sovit gott? Nä, det var alldeles för varmt :)  Jag är INTE van att det är typ 25 grader i sovrummet när man ska sova .... fniss. 
 
Hundarna klev upp före mig, och det har väl aldrig hänt tidigare. De var nog alldeles till sig av spänd förväntan :)
Strax före 8 klev jag och Hannah upp, det blev kaffe och frukost, sedan en timmes promenad. Vi hann bara gå en knapp halvtimme, så klev det fram några renar på vägen framför oss. Gissa vilken kavalkad Paddy ställde till med. Jisses va han skriker när han ser vilt!   Milo hakade på i oljudet, skrek och ylade, och man riktigt såg på honom att han inte hade en aning om vad han skrek på, eller varför, men han hakade på Paddy ....
 
Efter lunchen gick vi ut med hundarna och drog lite kätting. Superkul :)
 
 
Vi var ute en timme då åxå :)
 
Paddy har uppskattat att få vara där det går kika ut genom fönstret. Det var det första han gjorde när han kom in i huset - sprang till soffan, satte upp tassarna, och kikade ut. Sen har han nästan inte gjort annat när vi varit inomhus
 
 
Många skratt, härlig utevistelse, underbart att få umgås med Hannah ordentligt :)  Vi har haft en helt underbar vistelse därborta i skogen :)
 
I afton blev det fram med grillen. Supergod middag i strålande solsken avslutade dagen innan jag och Hannah lastade hundarna och åkte hemåt. Hade gärna stannat längre, men har ju vardagslydnadskurs kl 10 i morgon, sen ska jag jobba. 
 
Vädret under hemvägen var strålande, ända tills vi började närma oss Boliden .... då jädrar drog spektaklet lös och det formligen toksnöade ända tills vi var framme i stan, då sprack det upp igen. 
 
Hundarna formligen kastade sig upp i soffan och somnade, direkt vi kom in. Skönt att vara hemma åxå ....
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0