Älska

Det heter ju att man måste älska sig själv för att kunna älska någon annan. Hmm.. älska är ett starkt ord. Älska sig själv? Gör man det? Att älska någon, vad innebär det? Acceptera nackdelarna och se de positiva sidorna? Att ge och ta? Kompromissa? Eller bara stå ut? :) Accepterar jag mina nackdelar? - har jag nåt val? svårt göra slut och separera. Ser jag de positiva sidorna? - Ja ibland Ge och ta? Ja... eller.... ? KOmpromissa? - Har ingen aning om vad det innebär att kompromissa. Har aldrig gjort. Stå ut? -Samma som punkt 1. Har jag nåt alternativ Svårt ämne tycker jag. Jag menar... visst kan jag tycka om mig själv .. ibland. Till och med tycka att jag är rätt bra, men älska? Nja... måste nog bättra mig innan jag kan använda så stora ord. Fniss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0