Äntligen

Som jag har längtat efter åtminstone NÅN dag med temperaturer som är rimliga för nån timmes promenad eller mer, i motsats till de minut-långa kiss-svängar man kunnat göra i slutet. I morse blev det en promenad på skoterspår som inte riktigt höll.... så det var lite jobbigt (minst sagt) men härligt att hundarna fick springa sig trötta. I övrigt idag har jag tränat hundarna var för sig med olika övningar, fotgående bla. Kl 14 väckte jag de sovande jyckarna för ännu en promenad. Den här gången gick vi den pistade skoterleden.... undra hur nöjda skoteråkarna blev som jag mötte.... de var ju tvungna att sakta ner en del ....  fniss.... men hundarna skötte sig exemplariskt och kom blixtsnabbt varje gång jag ropade, när jag såg att en skoter var i antågande. Bra att möta något sådär, för annars när vi är ute och hundarna är lösa, så blir man aldrig tvungen ropa in dem för att man möter nåt. Jag ropar givetvis in dem då och då ändå, men det blir inte det där "måste", vilket MÅSTE fungera :)  Och det gör det bevisligen åxå.

Nu ligger hundarna ånyo och vilar, själv ska jag dricka lite kaffe. Hade tänkt göra det innan jag gick ut, men kände att det var bättre att hinna gå innan det blev mörkt. Skulle ändå haft reflexvästen, för det hann ju skymma en del innan jag var hemma.

Ikväll ska jag dammsuga och torka golven tänkte jag. Har egentligen lust att städa bort julen åxå.... men ska hejda mig tills efter helgen. I morrn jobbar jag, men vi stänger redan kl 13, så det blir en kort arbetsdag. Efter stängning ska jag ut med hundarna, sen iväg och hjälpa Pernilla lite inför deras nyårsfest. Sen blir det att lulla hemåt och klä upp sig riktigt fint. Kamma till sig och sminka sig inför nyårsfirande med hundarna :)  Jag ska laga åtminstone två-rätters och göra mitt bästa för att hålla mig vaken till tolvslaget.

Nu kaffe. Ha en bra torsdagkväll !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0