Lorentzo

Då drar vi fortsättning på utlandsresan :)

Dagarna flyter ihop lite i minnet.... men sol var det varje dag i alla fall :)  Ibland blandat med en regnskur och några moln, men vi solade varje dag. Vi shoppade, blev stoppade av en flock afrikanska kvinnor, ni vet såna där som i panta-mera-reklamen, stora, klädda i färgglada kläder, med världens bredaste leende (till en början) Det började med att flocken stoppade oss och tog i hand. Sen släppte de inte handen, utan började knyta på såna där armband som barn gör på fritids typ.... flätade i olika färger. Sen blåste de kärlek och lycka i armbanden (yeah) ...  själv höll jag koll på alla i flocken, sa flera gånger till tjejerna: håll koll på fickorna. Ja... lätt misstänksam var jag.  När de rabblat en massa goja för att ge oss lycka, kastade hon fram en väska där man skulle ge en slant. HAHAHAHAHAHAHA.... but HELLO..... nänä...... noway pantamera, we did not ask for this, sa jag... varpå de började läsa förbannelser över oss och knöt av oss armbanden. (Var förmodligen därför vi fastnade i hissen)  Däremot kände de igen oss efter det, så vi blev aldrig tilltalade av dem mer :) :)  Det gäller att visa att man lixom inte är intresserad av bullshit :)

Man skulle kunna skriva hur många inlägg som helst om resan. Herregud va vi har skrattat, promenerat, gått vilse, åkt fel med bussen.... det enda vi varit riktigt klena på var att dricka drinkar. Det blev inte så många som man hade tänkt..... fasen.... man var ju trött på kvällarna. Vi började morgnarna med lite fys. En morgon sprang vi, en annan tog vi en mild powerwalk, körde lite sit ups osv. Vi klev upp kl 8, förutom en dag då vi klev upp kl 7 ,då skulle vi ta taxi  till San Fernando på marknad, vara där kl 9, vara därifrån rätt snabbt så vi skulle hinna ner på stranden :) Påföljden blev att vi var rejält trötta och la oss kring 22 :) :)  ... eller... ja... några kvällar satt vi uppe längre, bla torsdagen, min födelsedag :)

Nu drar jag födelsedagen för er :)
Tjejerna klev upp före mig, jag fick ligga kvar. Hade även fått stränga order kvällen före att jag INTE skulle få titta in i kylskåpet under natten ifall jag var upp. Vaknade före väckaren och var jättekissnödig, men klev inte upp... var lite orolig att förstöra nån överraskning. Vid halv 9 hade de stökat klart och då fick jag kliva upp. Ute på balkongen hade de dukat så himla fint med frukt: ananas, apelsin, kiwi  ... jättevackert, de hade prytt min stol med en blommig scarf (ska visa  kort senare)  Till frukten blev det champagne (inte äkta, men väl bubbelvin)  Det är nog första gången i mitt liv jag får champagnefrukost :)

Efter frukosten gick vi ner de 600 trappstegen för att gå ner till stranden. När vi kom ner mötte vi Fritidsresors personal som kom med en flaska skumpa till min födelsedag :) :) HUR kul var inte DET ?!!  Vi gick till stranden, solade, pratade, tittade på folk och lyssnade på försäljarnas: Coca-cola, biiir, cola, cola cola, coca-cola .. allt i en melodi, en annan sjöng: Tutti-frutti (en kollega till fruktförsäljaren åkte fast för polisen nån dag tidigare. Vi vet inte om han snodde pengar av några norrmän som låg framför oss, eller om han lurat dem på växel, men polisen kom och det blev ett jädra pådrag, Polisen belagtog bananerna och ananasen, melonerna och apelsinerna, själv fick han moloken promenera iväg. Förmodligen till arbetsförmedlingen och söka nytt jobb)

Vi tog en lunch-brejk, gick på McDonalds och tog en sallad, sen ner på stranden igen. Jag köpte ett par kalla öl på strandbaren som jag avnjöt med solen i ansiktet. Herregud så härligt.

När vi solat klart gick vi hem till hotellet, satt på balkongen och avnjöt lite fådd skumpa. (om jag får tillåtelse av Pernilla att lägga ut bilderna på hennes min när hon dricker skumpa, ska jag göra det framöver, hihihi)  åt lite kex och ost, mådde allmänt gott. Tanken var att vi skulle sova några timmar för att orka vara vakna på kvällen, och på natten tills bussen hämtade oss kl 03.20. Vi packade och la oss en och en halv timme. Tror inte att någon av oss somnade överhuvudtaget. Klev upp, duschade, kammade till oss, gjorde oss fina (använde aldrig någon av mina långärmade, tur jag hittade en tunika på HM i las Palmas..... hade alldeles för lite kortärmade inte för varma kläder) Sen gick vi till restaurang Roma för middag och underhållning. Vi var där på måndagkvällen för att se drag-show och det var hur bra som helst. (jag och Hannah var på Roma flera kvällar när vi var där för 2 år sen, och vi gillade den restaurangen jättemycket. Kanontrevlig och rolig personal och jättebra mat, samt kanonbra underhållning)

Vi blev väl mottagna på restaurangen, beställde varsin Breezer och lyssnade på LORENZO, en lite halvgammal, halvfet snubbe som sjunger live varje kväll. Han sjunger hellre än bra, väljer oftast fel tonart och kan inte ens hälften av texterna i låtarna han sjunger, men han är så omtycklig :)    Han sjunger varje kväll fram till 22, då kvällens övriga underhållning börjar. Kl 22 väntade: a tribute to Abba, och efter det så var det Elvis varje kväll (En oerhört charmig kille som man blev lite småkär i) 

Efter en jättegod middag gick tjejerna iväg till baren och beställde drinkar till oss. När vi fått dem och hunnit smutta på dem utbrast Lorentzo: WE HAVE MARIA FROM SWEDEN HERE TONIGHT, AND SHE IS CELABRAITING HER BIRTHDAY HERE AT ROMA RESTAURANT. LETS ALL SING FOR MARIA!!! Så... alla sjöng för mig, först på engelska, sen på spanska. DET var jättehäftigt :) Vi fick in en liten liten tårta att dela på jag och tjejerna, det bjöd de på :) 

Efter att ha sett Abba såg vi Elvis..... vi kunde lixom inte låta bli. Efter det strosade vi hem till hotellet, la oss en och en halv timme, klev upp halv 3 för att åka hem.

Vilken underbar födelsedag, och vilken underbar avslutning på resan. Tusen Varma Stora Tack till mina underbara tjejer, Pernilla och Hannah. Tack för att ni finns och för att ni är de ni är.

Fler resminnen torde dyka upp på bloggen :)
Ha en bra kväll allihop :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0