onsdag

Då var det mittiveckan igen. Dagarna bara ruuusar iväg och jag hinner knappt med att fylla dem med nåt vettigt förräns de är slut. Snart ska jag ta en promenad med hundarna, tror det blir runt korpen, är ju lagom temperatur för en mil.

I morse när jag vaknade trängdes tre skallar på kudden. Paddy hade krupit upp i ögonhöjd och ville ha en bit av kudden åxå. Kelly ligger alltid på min högra sida, i kuddhöjd, men Paddy brukar ligga vid knäna. Han kanske hade mardrömmar inatt så han behövde lite extra närhet :)

Nä.. nu har jag druckit två koppar kaffe med grädde, nu blir det promenad.

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Jennü

Att prata med sin närmsta kompis och berätta vem man inte gillar, när den personen man inte gillar inte ens känner en och förmodligen hatar en tillbaka, så är det inte att prata skit. Tycker jag i alla fall. Och att bara säga: Du vet hon i den klassen? Jag gillar inte henne.

Det är inte heller att prata skit. Att prata skit är att prata dåligt om någon, och att prata dåligt om någon är inte samma sak som att säga att man inte gillar en viss person till sin bästa vän. Ingen gillar alla och man kan inte anklaga nån för att prata skit när man sitter med sin bästa vän och pratar om allt mellan himmel och jord och det råkar dyka upp.

Säger inte att du har anklagat mig men du förstår hur jag menar, va?

Och jag är en sån person som måste få avreagera mig, jag kan inte gå runt och hålla mina tankar och åsikter inom mig hur länge som helst. Därför går jag till mitt kassaskåp (som är gjort av oförstörbart stål) Magda och lastar av mina tankar när det behövs. Sen får folk kalla det vad dom vill, det enda jag kallar det är att prata med min bästa vän.

2010-07-28 @ 21:24:45
URL: http://jennuslife.blogg.se/
Postat av: Jennü

Nähä du förstod inte... Då får jag försöka formulera mig bättre den här gången. Jag försökte inte döpa om det. Jag säger att det jag gör inte ens ÄR att prata skit. Att kort och gott säga till en kompis man har: Jag gillar inte den där personen.

Det är verkligen inte att prata dåligt om någon. Man kan som sagt inte gilla alla och det är ju därför det inte är att prata skit.



Det jag menar med att jag pratar i förtroende till min bästis är att jag tycker det är mer skitprat att säga rentav elaka saker och sprida rykten om en person bakom dennes rygg utan att bry sig om vilka som hör eller vilka som komemr sprida det vidare. Jag tycker det är en rejäl skillnad mot att göra som mitt exempel högst upp i den här kommentaren.



Det var därför jag sa det där med att jag pratar bara med min bästis. Att det gör liksom lite mer skillnad, tycker jag, om man säger elaka saker om någon bakom dennes rygg till vem som helst, än att man bara säger till sin kompis: Jag gillar inte den personen. Som jag redan förklarat ovan, jag tycker inte det är att prata skit.

2010-07-29 @ 01:19:20
URL: http://jennuslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0