Dags att avrunda



Långfredagen har verkligen varit lång. Eller, jag har HUNNIT så himla mycket på den här dagen rättare sagt. Klev upp 6.30. Varför kan man undra?  ... ja... helt enkelt därför att jag vaknade då :)

Drack kaffe, väckte hundarna, var ute i 45 minuter med mina, och 45 minuter med Katy


Därefter gick jag ner i tvättstugan och drog igång en tvätt, påbörjade projekt städning, samt drack ytterligare en kopp kaffe. Efter det tog jag ut Biabädd, filtar, ett par mattor, en trädgårdsstol med dyna, mina hundar samt ett glatt yrselfritt humör, och satte mig på balkongen :) Det var ljuvligt. ÅHH va härlig balkong jag fick :) En halvtimme satt vi där och gonade oss i solen, sen gick vi in och jag fortsatte med städningen.

Efter ett par timmar blev det en timmes promenad med mina vovvar, sen en timmes promenad med Katy. Efter det.... mera städning, ner i tvättstugan...  sen UT på gården för att träna vovvar var för sig. Köttbullar, koner, kinahattar, musmatta, pannunderlägg,  klicker och Kelly. Gick förträffligt! Köttbullar, klicker och Molly, gick förträffligt. Köttbullar, klicker och Paddy, gick bra. Köttbullar och Ziggy. Gick hyfsat. Köttbullar och Katy.... jodå, det gick bra.

Lite mer städning, 14.30 en sen sill-lunch, och efter det ringde Pernilla. Hon var ute och gick. Jag kopplade mina hundar och hakade på, så det blev en timmes promenad med mina hundar. Hem, Slappa, Sitta vid datorn, Ut med Katy i 45 minuter.... sen hem igen. Middag med tillhörande starköl,  jo nånstans på vägen har jag smuttat en Laphroaig åxå.... :)

Så... över 5 timmars promenad, städning, tvätt, lydnadsträning samt att sitta på balkongen i solen.... det är fanimig inte illa tycker jag. Jag är supernöjd med dagen och jag har mått riktigt bra :)

I morrn kväll, eller rättare sagt i morrn natt, ska jag åka in till stan och överlämna Katy till den som kör ner henne till Nyköping för vidare transport till Säffle. Sen är det bara jag och mina hundar kvar. Ska bli skönt !! Det har varit några jobbiga veckor för oss alla.

Det börjar vara dags att krypa isäng nu. Hundarna har varit ute för sista pinket, så det är bara att borsta tänderna och krypa isäng. I morrn hoppas jag på fortsatt sol. Har tänkt vara ute mycket med hundarna, trötta ut Katy rejält under dagen, så att hon sover under bilfärden ner till Nyköping :)

Hoppas ni alla haft en bra långfredag!

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0