Katy, söta lilla gumman, vad du tar på krafterna.



Tänk att ha en hund hemma som är så mysig, glad, lekfull, kelig, kontaktbar... och fullständigt omöjlig när det gäller de andra hundarna. Det smäller bara till så flyger hon på dem, nu är alla utsatta för hennes attacker, och de är rädda hela bunten. DET är inte kul. Katy är nog den perfekta hunden för den som vill träna sin hund, jobba med den, bilda ett tajt team... men som inte har andra hundar. OCH som inte jobbar heltid så att lösningen skulle vara hunddagis. En dagmatte som BARA har henne, eller någon som kommer och promenerar och aktiverar hunden under ev ägares arbetstid.... DET vore toppen för den här härliga tjejen. SÅ förbaskat synd att hon beter sig så här, annars skulle jag gladeligen ha behållt henne. Hoppas någon hundkunnig person tar sig an henne... snabbt.... för som det är nu är det inte bra, varken för henne, mig, eller de andra hundarna.

Efter jobbet blev det en timmes promenad med Kelly, Paddy, Molly och Ziggy. Väl hemma gav jag dem mat och gjorde iordning Katys mat och ställde på bänken i köket, for ut och sprang 45 minuter med Katy.... När jag kom hem igen hade hundarna (läs Ziggy) kommit åt Katys matskål och vält ner den på golvet. Jag såg att det var nåt blött i skålen. Japp, det var hundpiss i den. Så, inte nog med att de åt upp hennes mat, de pissade i hennes matskål åxå. Tydligt vad de tycker, eller hur?

Nu är jag helt slut. Ska ut med hundarna en sista sväng för kvällen, sen stupar jag isäng.

Gokväll och Gonatt

Kommentarer
Postat av: Fanny

Uch vad jobbigt att det inte funkade med Katy. :( Fast intressant grej, det där att kissa i matskålar. Toby kissade i Curlys (mamma & pappas hund) matskål en gång. För övrigt var han rumsren sedan länge och jag har inte riktigt förstått vad han menade med det hela... Han gillar ju Curly jättemycket så det kan inte ha varit missnöje i det fallet...

2011-04-04 @ 21:30:42
URL: http://livetmedtoby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0