Söndagkväll

Dagen idag har varit blåsig kan man säga, snudd på stormig. Både utomhus och inne i skallen. Jodå, ännu ett inlägg som har karaktären av en surkärrings bikt. Jag hoppas att alla mina negativa vibbar inte drabbar er nämnvärt, utan kan passera lika snabbt som dagens vindar har gjort.

Morgonpromenaderna blev varken långa eller särskilt innehållsrika. Det kan ni trösta er med, ni som tycker att jag skryter när jag berättar hur mycket jag promenerar, springer, tränar och håller igång. Den här dagen hamnar inte i kategorin - träningsdag.  Jag har legat mycket idag.... haft sällskap både av hundarna och Meniére. Små korta rundor ute med hundarna.

Jag åkte ändå iväg på kurs med Kelly.... tänkte att det är väl bara att jag sitter i bilen hela tiden om jag inte orkar vara på banan. Idag var det inkallning med köttbulls-störning, slalombanan med köttbulls-störning, hälsa-övningar, sen det vanliga : sitt/sitt kvar, ligg/ligg kvar stå/stå kvar medans de andra ekipagen går förbi.  Kelly är den ENDA, som inte låter sig störas, vare sig vid inkallning eller slalomgående, vare sig av köttbullar, leksaker, eller att instruktören kommer nära och kastar en boll.  Instruktören sa flera gånger att Kelly har HÖG motivation till allt jag ber henne om, och det VET jag. Hon är helt fantastisk att jobba med! Det jag måste jobba mer med, är hennes uthållighet. Om jag ber henne sitta vid min sida, så har hon inte lust att sitta hur länge som helst, utan vill gärna börja snurra, ligga, köra olika tricks, för att kolla vad det är hon ska göra härnäst.... Måste träna på det där...  Det är som att hon inte förstått att man kan sitta hur länge som helst... det BEHÖVER inte hända nåt hela tiden... eller rättare sagt, hon behöver inte GÖRA nya grejer hela tiden.

Efter kursen blev det hem, ut med hundar, ge dem mat, värma en kopp kaffe i mikron, och sen iväg på säsongens sista Zumba. Ikväll var första kvällen då jag inte gjorde några moves, utan stod stilla och skrek bara.... när man har Meniére som sällskap så dansar man inte...  herr Meniére är inte bra på att dansa helt enkelt. Kändes väldigt jobbigt att ha honom som eskort på säsongens sista Zumba... hade hellre gått själv... men han vägrade stanna hemma.

Nu är jag hemma igen.... ska strax gå ut med hundarna en sista sväng innan det är läggdags. Tyvärr verkar det som att Meniére har tänkt stanna över natten åxå... något jag ABSOLUT inte bett om...

Blev ingen middag ikväll.... eller jo... jag har tuggat i mig några mamma scans köttbullar.... som jag köpt endast som träningsgodis till hundarna.   Inte mycket köttfärs i de köttbullarna kan man säga.... Ska inte ta fler... det duger som hundgodis... men inte så mycket mer...  

Nä.. det var surkärringens kvälls-bikt. Hoppas ni haft en bra dag, och att ni fyllt den med nåt värt :)

Gokväll


Kommentarer
Postat av: Fanny

Visst är det häftigt med hundkurs, det bara ger energi när allt annat tar energi. Jag hade en jobbig dag i måndags och hundkurs på kvällen. Tänkte att "jag kan ju alltid åka dit och åka hem tidigare om jag inte orkar". Men det gick hur bra som helst och när jag kom hem insåg jag att dagens bekymmer varit som bortblåsta hela kursen. :)

2011-04-17 @ 22:16:39
URL: http://livetmedtoby.blogspot.com/
Postat av: Annica

Det fattar du väl varför herr Meniére prompt skulle med på Zumban? Han är ju svartsjuk på BEEEETO! :DD

2011-04-18 @ 18:45:12
Postat av: Maria

Men NATURLIGTVIS Annica.... att jag inte kommit på det sälv :)

Jamen... nu är ju Beto ute ur leken ända tills i höst.... så Meniére kan ju lugna sig då :)

2011-04-18 @ 19:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0