Var tog solen vägen?



När solen lyser in i sovrummet på morgonen och fåglarna kvittrar utanför fönstret, då vaknar man med ett leende på läpparna och man känner sig utvilad. I morse när väckaren ringde kändes det som att jag varit med om någon form av tågolycka under natten, där JAG hamnat under tåget. Ögonen närapå VÄGRADE hissa ridå, och jag hann tänka: Är jag förlamad, innan jag kunde röra armarna för att klappa hundarna gomorron.

När jag tittade ut genom fönstret fick jag förklaringen: Det är helgrått och snöar. Inte konstigt att det går lite tungt :)

Nu står jag vid datorn och dricker kaffe. Hundarna sover vidare tills jag säger att vi ska gå ut. Det är en härlig stund... alldeles tyst.... bara hundarna som snusar, smackar, suckar och har sig. De ser lyckliga ut där de ligger, och det känns så himla Bra! :)

Hoppas Katy, som jag hämtar i morgon, är av samma kaliber som de jag har här i sängen nu.

Dags att fylla kaffekoppen, sen blir det promenad med hundarna innan jag ska uniformera mig och gå på jobbet. Ha en bra dag allihop, och tänk på att vara rädd om dagarna. Även om man är sjuk eller av annan anledning vill att dagarna ska gå fort, så kan man försöka krama ur det positiva :)

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Li

Vilken mysig bild på solkatterna, förlåt hundarna : )

2011-04-01 @ 11:21:00
Postat av: Li

Vilken mysig bild på solkatterna, förlåt hundarna : )

2011-04-01 @ 11:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0