Dröj kvar....

Skulle ringa vårdcentralen....   man brukar ju bli erbjuden en tid när de ska ringa upp, om de inte ändrat system... men.  .. det händer inget. De erbjuder ingen tid de ska ringa upp. Telefonsvarare uppger ett telefonnummer man ska ringa om man har akuta besvär, i övrigt dröj kvar. Sen bryts samtalet. Har provat flera gånger, och det blir samma visa varje gång.

Ok, här blev det paus. Kaffe och telefonsurr med Eva :)  Sen en promenad med hundarna....

Nu är jag tillbaka....    NU funkade det att ringa vårdcentralen btw. De kommer att ringa kl 13.00    Prima!

Vad dagen idag ska bestå av har jag inte riktigt bestämt.  Får fundera under tiden jag äter frukost.... jo, ska ringa och kolla om min handläggare på AF har kommit tillbaka från semestern..

Semestertider.... trevligt för de som har semester, men inte så fantastiskt för de som försöker få hjälp med något, eller behöver underskrifter av olika slag...  Mycket står stilla under semestermånaderna...  och hux flux kan man bli utan pengar, därför att handläggaren gick på semester och ingen annan har en aning om nånting.

Man hamnar i ett vacuum på nåt sätt.... Juli månad ska passera, och halva augusti, snudd på hela augusti faktiskt, innan hjulen börjar snurra igen...   Men... det är ju Så det är, och det är så det lär vara nästa sommar, och sommaren därpå åxå....   Man måste se till att ha fått jobb innan dess, så att man inte sitter i den här situationen helt enkelt :)

Nä, nu ska jag äta lite, sen gå ut och träna med Kelly.   Ha en bra dag allihopa!

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0