Vilodag



Den här dagen har bestått av vila.... några promenader, både med Paddy ensam och alla tre tillsammans... ett kort träningspass med Kelly på gården... men mest... ont i huvudet.

Det har växlat mellan grå himmel och regn, och blå himmel och sol... :)   och det har inte varit kallt, utan kortbyxväder, även under regnskurarna.

Det blev ingen vända till hundklubben... pga min huvudvärk...  I morgon ska jag ringa vårdcentralen... måste få ut nåt mer effektivt än ipren och alvedon verkar det som. Undrar om det kan vara någon brist av något slag, pga att jag äter vätskedrivande, och har gjort så i rätt många år nu.. vet ju att en del måste äta kaliumtabletter... men jag har aldrig tagit en enda kaliumtablett... kanske kan vara kaliumbrist? 

Jag har suttit och sett direktsändningarna från Norges minnesceremoni .... så fuktansvärt, vilken tragedi... Att någon människa tar sig friheten att döda 77 människor... de flesta ungdomar... pga sin övertygelse. Jag har skrivit om övertygelser förut, och jag återkommer till det hela tiden. Tänk att människor kan bli så rabiata i sin  övertygelse, att de till och med dödar.   Ja.. det är ju tyvärr inte helt ovanligt att människor dödar pga övertygelse... det är väl, när man tänker efter, just övertygelse det handlar om. Övertygelse om att man har rätt, att man TAR SIG RÄTTEN ATT DÖDA EN ANNAN MÄNNISKA!  Religion, svartsjuka, homofobi mm... alla dessa mord och dråp som sker... handlar väl till största delen just om övertygelser. Jag har rätt, du har fel, Du ska dö. Eller?  Är det så jävla primitivt?  JAG har rätt att leva, men jag anser inte att du har det. Därför slår jag ihjäl dig. Eller: Du tror på fel gud din jävla idiot, du måste Dö, och jag måste se till att du dör.  Eller: I kärlekens namn måste jag döda dig. Hedersmord eller andra mord relaterade till "kärlek"

Tänker tvärt på Emma... ni vet, hon som överlevde, hennes små barn blev ihjälslagna hemma i hallen....   Det var mest troligt ren och skär svartsjuka som låg bakom. Så helvetiskt tragiskt att någon människa kan bete sig så.

Varför ? Hur blir det så?  Hur föds ens tanken?  ÄR de sjuka alla som gör sånt? Eller ?  VAD är det som triggar dessa människor?  VAR går gränsen till vad som är vanligt... ska vi säga... hat, när tippar det över och kan bli rent praktiska handlingar, dvs dråp eller mord?   Kan man SE eller upptäcka på något sätt, dessa människor?

Nä.. fy fasen...  inte konstigt man får ont i skallen när man funderar på sånt där.   Jag har det bra jag. Jag har mina hundar, mina älskade barn.... ja.. sen behöver jag inte fundera så mycket mer :) :)

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har tyvärr inga svar på dina frågor. Vet inte varför folk inte låter andra människor ha sin åsikt i vad det nu är..

Håller med dig om programmet . Man kan ju inte annat än gråta

2011-08-21 @ 20:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0