Härligt med Spa :)



Åh vilken underbar dag jag har haft!  Efter frukosten städade jag lite, sen tog jag Kelly och Molly och gick på en promenad där de gick lösa hela vägen. Vi gick så att de pulsade i snön hela vägen, så de var rätt nöjda när vi kom hem. Soffläge tyckte de passade bra :)

Efter lunch tog jag Paddy och gick elljusspåret. Det blev en perfekt träning, för ett rådjur sprang över vägen och satte iväg, precis i trakterna där vi skulle gå. Paddy kände lukten på bra långt håll. Han såg inte där det sprang över vägen (vilket JAG gjorde )  men han visade med stor säkerhet, var rådjuret passerat. Sen skrek han ... oj vad han skrek.  Ypperligt tillfälle att träna!   Jag kallade på honom... först lyssnade han inte, men när jag visslade, så kom han och satte sig vid min sida och tittade på mig... men han kunde INTE vara tyst. Så han satt, tittade mig i ögonen .. och SKREK . Lille gubben .....   Jag övade MASSOR på att han skulle komma och sätta sig, FASTÄN han hade rådjursspåret i näsan... och det funkade :)   vad HAN tänkte och tyckte förtäljer inte historien.... men nog hade han hellre dragit iväg..... det tror jag ... :)

När jag kom hem, dammsugade jag och städade klart.....     Sen ut med alla hundarna en sväng så att jag skulle kunna njuta av min Spa-kväll som jag lite spontant planerade :)

Åhh va fint jag har det i lägenheten. Tände ljus...

'







Lång varm dusch..... ansiktsmask..... fotvård....  pyssel helt enkelt.... mår som en prinsessa :)  

Efter spa-delen blev det middag vid tv:n och Idol. En blodig Entrecote med vitlökssmör och ett glas rött.    Nu ska jag strax ta ut hundarna för kvällspinket....

Oj vilken dag jag haft.  En såndär härlig... underbar.... superdag :)   Det har snöat i princip hela dagen åxå..... :)

Hoppas ni haft en superbra dag ni åxå :)  

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0