Inför julen

Det har snöat en del idag. Äntligen :) Det är ju bara för ljuvligt med snö när lix ändå är vinter.  :)  Ljust, knarrigt under skorna, härlig luft ... AAHHHH :)

Eftermiddagen blev rätt lugn, promenad med hundarna.... inget mer.  Förräns det var dags att dra iväg in till stan och tillsammans med Pernilla gå på Friskvårdskompaniet  för 90 minuters träning. 45 minuter bodypump och sen 40 minuter spinning direkt på. Superkul :)   När jag kom hem skottade jag lite så att jag kunde ställa bilen lite nyskottat :)

Nu efter en dusch, sitter jag och funderar lite kring det här med jul.   Att några veckor före jul börja med både ditten och datten för att bli klar till jul.När barnen var små så var det pepparkaksbak, knäckkokning, apelsiner med nejlikor i fönstren, pyssel ....

Men.. nu när barnen är vuxna... då blir det ju inget sånt. Varför? - tja...   säg det.  I år kokade jag lime/citronkola istället för knäck ... supergoda, men jag gav bort dem :) Ska koka fler faktiskt, som jag kan ge som julklapp till några, ska inte säga vem, för jag tror att de läser min blogg :) :)

Hur gör NI inför jul? Stressar ni sönder er sönder och samman, eller gör ni som jag, låter det komma dag för dag :)   Jag tycker rent synd om de som har press på sig att städa, baka, koka, laga mat, fixa, dona, ha massor med folk hemma, och INGET får fattas ... sen när julafton är över, är de så trötta och fullständigt utmattade....

I år blir det så att jag och mina älskade bröder, ska, tillsammans med våra familjer träffas och äta julfrukost tillsammans. Det ser jag fram emot :)  På aftonen/kvällen, ska jag fira med hundarna, dvs sitta i soffan, dricka glögg och se tv :) :) :)

Nä, jag har inte köpt julklappar till hundarna. Kommer inte att göra heller. DÄR går gränsen .... fniss...

Hoppas ni har det bra såhär veckorna inför jul. Stressa inte ihjäl er för guds skull, utan njut av varje dag :)

Gokväll


Kommentarer
Postat av: Marie

Vi har inte heller någon stress inför julen, helt onödigt, men vi börjar pyssla tidigt, för vi tycker det är kul, provar olika maträtter och bakverk, och vi har inga barn, men vi tycker om det allafall, att pyssla och allt innan julen är underbart, julmusik, hitta rim till julklapparna, baka, underbart, vi firar oftast med mina föräldrar, de kommer hem till oss och även på nyår, och våra vovvar får julklappar, både av matte och av hundägarna vars hundar jag går ut med, det är oftast hundgodis, och tuggben.......jag tycker om julen och blir som ett litet barn...och älskar att titta på julfilmer....mysigt....har släktingar och syskon, men alla bor åt olika håll och i olika länder, 2008 så var Frodes mamma, syster och hennes dotter här och firade jul och nyår, från Norge, det var väldigt mysigt att vara flera, Frodes mamma pysslade och pyntade hemma hos oss och jag tyckte det var härligt. Julen 2009 firade vi i Norge, hos Frodes mamma och med hans syster, bror och syskonbarn....och vovvarna förstås....

2011-12-08 @ 22:35:45
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0