Julafton :)

Jag ska börja med att tacka ALLA som gratulerade mig igår :)  Jag hade en superbra dag och kväll!    Mina älskade bröder m familjer var här mitt på dagen en sväng, sen kom min kompis Annica och hennes barn på kvälls-sidan (känns lite tokigt att säga barn... de är ju i princip vuxna... :)  )

Jag, Pernilla och Hannah hade planerat att spela Binglotto, dricka glögg, äta ostbricka.....  tjejerna hade lite chips och dip .  Vi missade ettans och tvåans bingo, glömde dricka glöggen (och jag som stått och hackat mandel å allting)  och innan uppesittarkvällen var slut, så var vi så himla trötta. Kola skulle kokas... och det var klart efter midnatt.... Vi var så trötta så ögonen gick i kors innan vi äntligen kunde lägga oss....   men jag tror inte att någon av oss hunnit somna före Lukas kom... och han kom kl 02.00

Kl 6 i morse ringde väckaren. Det kändes allvarligt talat som att man inte fått sova mer än ett par minuter... det var inte lätta ben som svingade sig över sängkanten kan jag säga. Kan ju förstås även bero på att jag är lite äldre nu :)   Nåja, vi kom oss upp i alla fall....

Mellan 7 och halv 8 kom bröderna med familjer, och kl 8 åt vi frukost. Ja... mer eller mindre ett komplett julbord var det :)

Efter frukost var det julklappsutdelning, ska fota sen och visa vad jag fått, både i presenter och julklappar. JÄTTEFINA grejjer har jag fått, måste varit riktigt snäll under året!

Kl 13 Skulle Pernilla, Hannah och Lukas vidare, så även storebror och hans familj. Jag skjutsade hem lillebror och hans dotter Emelie, sen järnet hem, bytte om, ut med hundarna en timme.....   Nu är jag inne.... och trött så inni bomben. Ska ta itu med disk och bortplockning.....

En sak har jag svårt att sluta fundera över:

När vi var ner i mitt förråd i morse och hämtade fler stolar..... såg jag att någon varit i mitt solarium.... någon har även ätit mandarin och lämnat skalet.... samt ätit muffins och lämnat papperet... på två ställen var det muffinspapper.   VEM är inne i mitt förråd och äter muffins och mandariner?  Någon som solat?  VEM??

Bäst jag sätter igång med disken.

Ha en supermysig julaftonskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0