Ok.



Den här dagen blev en bra dag :)   Pernilla kom hit, så vi gick en timmes promenad på skoterspåret med småhundarna. Paddy fick stanna hemma, men när vi kom tillbaka, och Pernilla skulle åka, så bytte jag om och tog Paddy på en löptur. Vi sprang 8 km och det var hur skönt som helst :)

Vi har lagom mycket snö nu. Eller, ok, det kan komma LITE till, så att man inte behöver vara rädd att trampa igenom när man kommer till  myrmarken vid grustäkten, alltså skoterspåret.

Efter löpturen har jag inte gjort så många knop. Har väl suttit och funderat över de människor som passerat min väg... som korsat min stig, som funnits med en bit på vägen, men inte finns här längre.  Det är av olika anledningar de lixom hamnat utanför min väg .... och förmodligen aldrig kommer att dela min väg fortsättningsvis heller.

Visst är det lite häftigt, det här med att vissa människor kan betyda en hel del under vissa perioder, men sen inte betyder ett smack längre. Man lär sig något av alla man möter, och en del försvinner utan att man nödvändigtvis VILL det, medans andra försvinner FÖR att man vill det.

vissa människor saknar man, även om man inte alltid dragit jämnt.. Vissa saknar man FÖR att man dragit jämnt... Vissa saknar man inte alls.

En del människor finns där ALLTID, fastän man inte haft kontakt på gud vet hur länge... medans andra passerar snabbt när man inte hörts på ett tag.

Människors betydelse......  Finns mycket att fundera kring när det gäller andra människor. Deras tyckande, tänkande, agerande.   I många avseenden bryr jag mig inte ett smack vad andra tycker och tänker... medans jag i andra avseenden bryr mig. Det beror väl på i vilket område det handlar om.   Rätt så komplicerat om man tänker efter .....   Eller så inte :)   Kan vara så himla enkelt åxå.... så befriande enkelt :) :)

Livet är egentligen ganska enkelt. Lev, så ordnar sig resten :) :) :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0