Städdag

Hej, då var det fredag igen, och det innebär städdag här hos oss :)   Städ och tvätt. Det är 7 minusgrader och jättehärligt ute, så frampå dagen blir det en lite längre runda, åtminstone med Paddy och Kelly. De andra två tar nog lika gärna en kortare runda och ligger kvar i soffan när vi andra går längre :)  Har lust att prova lite med sparken igen åxå.....

Gu va jag längtar tills i morrn :)  Jag ska laga så himla god mat... är tanken... fniss...  för första gången i mitt liv har jag köpt oxfilé. Till förrätt ska jag göra carpaccio, det har jag aldrig ätit.... men det låter så häftigt - carpaccio....   Sen blir det en bit stekt oxfile, lite blodig, med en sås som jag fått recept på av min lillebror. Det tar nästan 2 timmar att koka den, men jädrar så god den är. 

Nu ska jag spela cd-skivan med skott och fyrverkerier.... (det är den enda skiva som spelats här det senaste halvåret. Hoppas det dämpar Paddys rädsla ....) och städa samtidigt.  Jag ska även hinna en sväng upp till backen och intervjua skollediga barn tänkte jag.... ska skriva en artikel om det till nästa veckas nummer. Då har jag även Redaktionens rader  :)  Jättekul, och jag har redan skrivit ihop den texten. 

Nä, nu är det bäst jag sätter igång. 

Ha en bra dag.... osv...  :)

Gomorron  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0