Syns knappt



Idag har jag ätit lunch hos min lillebror. Han är så himla bra på att laga mat!  

Nu ikväll är det den här eldsjälsgalan.... var det förra helgen det var svenska hjältar-galan.....   hmm.... tänker lite på att det finns många människor som verkligen förtjänar de här titlarna... men som aldrig hamnar i rampljuset. Människor som egentligen gör ännu mer än de som hamnar i tv-rutan... men som aldrig blir uppmärksammade. Det är ju MITT, VåRAT fel att de inte BLIR uppmärksammade.... de BLIR inte nominerade... för att VI inte uppmärksammar eller nominerar.

Min lillebror förtjänar att bli nominerad. Det gör han faktiskt. Inte för att han är speciellt engagerad i föreningslivet.... och kanske inte gjort några hjältedåd SÅÅ.... men.... han har gjort något mycket större enligt mig. Min lillebror har, precis som David, vunnit mot Goliat. Han har vunnit så stort.... och det syns lixom inte för omvärlden. Ja, för oss nära syns det ju.... men man skulle ju vilja att hela världen fick se....

Såhär inför det nya året kanske man skulle satsa på att faktiskt synliggöra de som gjort rätt för en stund i rampljuset.... även om det inte handlar om tv.

Kanske skulle man satsa på de som knappt syns.....

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0