Fredagmorgon

Klockan är knappt nåt alls och perkulatorn står och jobbar. Hundarna trynar under täcket och Hannah mumlar lite smått att hon är trött. Hannah ska vara här hela helgen, för hon jobbar på OK i burträsk lördag och söndag :)  Marknaden i Burträsk börjar idag, men den får klara sig helt utan mig, för det är -30.... ja... idag skulle jag ju inte kunna fara ändå, för jag jobbar :)

Igår var jag till optikern.... fick en smärre chock nästan. Det gick inte få bättre synskärpa på ögat vilket glas man än provade med. Jag ser rad 3 med glasögonen jag har, och bättre går det inte att få. Däremot så har jag nu fasttejpat en randig plastbit på insidan glaset på höger sida. Jag har ju prismaslipade glas eftersom högerögat vill skela till höger, och behöver alltså hjälp med att brytas in till vänster. Nu när jag ser så dåligt med det ögat så sa optikern att prismat kanske gör att hjärnan tvingar högerögat att försöka samspela med vänster öga, men är såpass skruttigt att det bara stör. Har man en sån här plastbricka så neutraliseras prismat, och ögat kan ställa sig lite snett och bara slappna av. Det är ändå vänster öga som används mest.... så det är lika bra att höger öga får stå och vila och bara ta det lugnt.... resten av livet :)

Jag ska i alla fall prova ha såhär i en månad och se om det hjälper mot huvudvärken och att jag kanske ser bättre överhuvudtaget om vänster öga får sköta allt utan störningar :)

Åhh va gott det är med kaffe på morgonen.... ganska starkt, med en skvätt grädde.... mums! 

Strax dags att springa ut med hundarna en kort runda, men först påtår och tretår. De var förresten ute kl 01.45 inatt, då vaknade Ziggy och behövde pinka....  så nu ligger de och sover och har säkert ingen brådska att vakna heller :)

Nä, nu blir det norran.se   Ha en jättebra dag, och kom ihåg att du är Kung över dagen :)

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0