Ziggy har anlänt :)



Nu har Ziggy kommit hem, och det har gått jättebra. Han är inte så ängslig och osäker som Paddy var när han kom, han är betydligt tryggare och lugnare. Han tar det mesta med ro och viftar på svansen. Han kommer också att bli en knägurka tror jag, det finns tecken som tyder på det :) Han sov hela natten i Bia-bädden (yes, äntligen en hund som vill ligga i den) och jag väckte hundarna kl 8 för morgonrunda i morse.

Det första han gjorde när han kom in igårkväll (efter att ha pissat på dörrkarmen) var att gå och ta sig ett urgnagt märgben och lägga sig mitt på köksgolvet och gnaga lite. De andra ville mest sitta i mitt knä där jag satt på golvet.  De fick träffas allihop ute på gården först och han ställde så gärna upp på att låta sig nosas på, visade ingen som helst osäkerhet. Han är den förste av mina 4 hundar som gått uppför trappan till lägenheten med en gång. De andra har jag fått bära de första dagarna. Han visar inga som helst tecken på att inte ha fått vistas inomhus, det enda han reagerat på är micron.

Han är ..... rätt kraftig kan man säga, så kläderna jag inhandlat är ett nummer för smått ... minst.....  Han har ett bröstomfång som får Dolly Parton att blekna.... men åååhhhh va fin han är!!  Han har lyft benet och dragit iväg några strålar både här och där härinne, men han torde väl ha markerat upp hela lägenheten snart, så det ska väl ge sig. Detta blir spännande.... att få lära känna honom och se vilken personlighet som döljer sig bakom pälsen. Ska ringa vet. och beställa en tid, för det behövs gå igenom tänderna, de ser INTE bra ut. Jag får vara i munnen på honom med tandstensskrapan, men det ser så illa ut att jag är rädd att göra illa honom.

Jag träffade så många trevliga människor på Arlanda igår som ville prata hund, det var jätteroligt. Mannen i incheckningen visade foton på sin lilla york, ett äldre par satt och pratade hund tills de var tvungna springa till sitt tåg, En man kom och frågade om han fick fota, ett par småflickor med sin mamma kom och pratade, och jag blev flickornas nya idol :) De tyckte att jag är SÅÅÅÅÅ snäll mot djur :) :)

Fortsättning följer :)

Kommentarer
Postat av: Åsa G

Jo du hundar ger kontakt med andra människor.

2011-02-02 @ 21:21:29
Postat av: Anna

Det är så roligt att läsa, du skriver så bra! Vad kul att han verkar komma tillrätta med en gång. Vilka fina matskålar du har, var har du köpt dem?Det är dax för Swipp att få egna nu:)

Kram Anna

2011-02-02 @ 22:36:06
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Jennü

Låter helt enkelt som en liten Magnus Samuelsson!:)

2011-02-03 @ 22:15:52
URL: http://jennuslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0