Den som gapar efter mycket....



Idag har jag varit in till stan. Gick på stan (eller.. nä.... var in på Björkis, that´s it) och köpte lite grejjer till hundarna, lite leksaker och tugg-grejer samt skålar till Ziggy som jag bestämt att nya herren i huset ska heta. Inne på Björkis träffade jag en kille - Jimmy, som åker runt och håller kurs i tex vardagslydnad. Kanske skulle dra ihop en grupp och ordna här i bgm? Han ska maila mig ett förslag så får vi se.

Efter shoppingen på Björkis var det Ögonmottagningen och doktor Mattias som stod på schemat. Han är nog världens gulligaste.... det är knappt man kan hålla sig för skratt, för han låter EXAKT som Mark Levengood när han pratar.  :)    Nåväl. Nu har han gjort vad han vågar i form av laseroperation, han skickar alla papper med mätresultat osv till min optiker. Nu blir det hennes utmaning att räkna ut ett glas som ska göra det hela mer uthärdligt. Jag kan se rad 4 på tavlan med ett schysst glas, men det här att jag ser så krokigt och fel, ska man försöka jobba med. Jag kommer aldrig att se mer än rad 4, men vad gör det? Man får väl be alla intressanta att ställa sig i rad 3 :)

Jag ser fram emot att få gå lydnadskurs med, endera Jimmy, eller så i flarken. Har även kontaktat nån som håller kurser där få se. NÅT borde det bli i alla fall. Mitt mål är att så småningom tävla i lydnad med Kelly. Molly kan nog åxå vara en kandidat med tiden, men hon behöver tid nu ett bra tag bara att smälta in i sverige och bygdsiljum :)

Tanken var löpning ikväll, men det blir inget med det. Det känns lite för kallt. Eller..... är väl inte kylan som är det största problemet... mer bekvämlighet. Jag ids helt enkelt inte :)  Så är det ... fniss....

Nu ska jag träna med hundarna lite. Ska jobba med "stå" lite intensivt tänkte jag. Läste i Fannys blogg om boken "lydnadsträning i teori och praktik" så den har jag köpt och fått hem idag. Ska lägga mig och läsa i den sen. Jädrar va tjock den var btw.

Over and out för den här gången. Ha en kalasbra kväll :) :)

Kommentarer
Postat av: Jennü

Du Maria jag har tänkt på en sak, skulle inte du vilja ha en header på din blogg?:)

2011-01-20 @ 21:01:38
URL: http://jennuslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0