Nu är träningen igång!


Skönt att träningen är igång efter juluppehållet... ser ut som att jag behöver mer styrka, så att jag inte behöver ta i så mycket för att få upp en skumpaflaska :)

Onsdag idag och det betyder jobb. Börjar kl 11, så jag hinner ut med hundarna en lång sväng före jag börjar. Det känns bra. Lite kallare idag ser jag, -10 , men det är ju inte FÖR kallt. Snart mitten på januari.... sen är det februari... efter det vill man börja hänga i nödbromsen så att tiden inte ska gå så fort. Den här perioden när solen börjar värma... snön börjar smälta.... och sedan när det börjar bli sådär ljusgrönt... å gu va vackert det är. Då kan man bli poetisk bara av att ta en promenad :)

Håller ju på med fotgående med hundarna, ja, Kelly har ju kommit längst naturligtvis. Hon är så otroligt motiverad till all träning och det går superbra. Paddy.... han är ju som han är. Han är definitivt inte lika alert som Kelly och Molly.... allt går i hans egna lilla takt... men det ska nog gå bra där åxå, med enträget övande. Molly, lilla studsbollen, är oerhört lättlärd, bara man får henne att lugna ner sig lite så hon hinner lyssna :)

Om dryga tre veckor kommer Chulo. Ska bli så himla spännande att se vad det är för personlighet som tillförs flocken. Han är ju något äldre än de här. Kelly är 4.5, Molly är ca 3 och Paddy ca 2.

Nu blir det kaffe, sedan promenad. Ha en bra dag och fyll den med nåt värt!

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0