Äntligen... svullnaden börjar ge sig.



Min lilla Kellys svullnad har börjat ge med sig... hon ser fortfarande helt svullen ut, men man ser att ansiktet sakta börjar återfå sin ursprungliga form..... Lilla gumman....  nu är det bara att hoppas att de inre organen hämtar sig.  Ska fortsätta bära henne ner på gården så att hon få kissa och bajsa, och sen bära upp henne igen. Jag får gå ut med hundarna i omgångar så att hon aldrig behöver bli helt ensam hemma.

Nu har jag duschat, bäddat rent i sängen, bäddat ner Kelly.... snart ska jag krypa ner själv åxå. Inatt kan jag nog sova, och det ska bli skönt. I morrn är det jobb igen :)  Men jag kommer att springa hem en gång i timmen och titta till Kelly. Skönt att jobba mitt över gatan :)

Nu är vi inne i Juli månad. Folk börjar ha semester....  Vad gör människor på sommaren egentligen? En del jobbar häcken av sig för att hinna allt de inte hinner resten av året? På nåt märkligt sätt så tror en del att de ska hinna massor under 4 veckor... fastän de inte hinner någonting alls under resterande 48 veckor.

En del tar tillfället i akt att resa och hälsa på släkt och vänner, är de i en parrelation så är det inte helt ovanligt att det blir bråk om vems släkt som ska besökas...  en del tar husvagnen och drar iväg hemifrån för att komma bort från vardagens vedermödor... och gnisslar tänder av stress när hela familjen ska tränga ihop sig i husvagnen därför att det regnar hela tiden.  En del får ångest av att vara lediga och många par bråkar som aldrig förr... 

En del sjunker ner i solstolen under soliga dagar, lapar sol och njuter av livet.... vickar på tårna och struntar i alla måsten. 

Tänk så många varianter det finns på en och samma månad.....

Gonatt på er allihop!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Själv pysslar jag lite i trädgården vilket jag tycker är avkoppling. Sedan soliga härliga dagar sitter jag i solstolen och läser. Att ränna runt hos folk tycker jag bara är stressande. Vill ta det lungt på semestern och ladda batterierna inför vinter.

2011-07-04 @ 20:13:47
URL: http://asagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0