Du kan lita på mig.

Å herregud så varmt det har varit idag. Kring 30 grader hela dagen... helt sjukt. Hundarnas promenader har varit hur korta som helst...  och Kellys har naturligtvis inte varit alls... :)  Men hon blir glad när jag bär ner henne så att hon får snusa i gräset :)

Har funderat på det här med att lita på varandras omdöme... att faktiskt kunna tro på, lita på, att andra åxå kan fatta vettiga beslut.  En del är så säkra på att de är bättre än andra, en del tror inte andra om att kunna fatta riktiga beslut. Det är tråkigt när man inte kan värdesätta varandras kunskaper och faktiskt inse att det finns andra än en själv, som besitter både teoretisk och praktisk kunskap. Det är trist när man tror sig själv vara den enda som är Bra, den enda som Kan.

Ja, föregående stycke är riktat till dig kvinna som klagar på att jag gnäller, som håller mig vara en sjuk jävla idiot som ska dra åt helvete. Jag uppskattar däremot att du läser min blogg, för så småningom kanske det går upp ett ljus även för Dig. Det kanske blir så att till och med Du förstår att även JAG besitter kunskaper... Eller... så blir det aldrig så.. och vet du... mig kvittar det lika. Bekymret sitter hos Dig och inte hos mig.

Sådärja... då var det avklarat och vi kan gå vidare :)

Hannah kom hit idag. Vi tände min supersöta lilla grill och grillade kyckling. Till det en supergod sallad. Efter maten gick vi en kort runda med hundarna, sen drog vi ut på en timmes ridtur. Det var shorts och linne som gällde på ridturen... och vi skrittade bara... det var alldeles för varmt för nåt annat. Men flugor och brems räds inte värmen märkte man! 

Kommit hem, tog ut hundarna på gården... skulle egentligen duscha... men ställde mig vid datorn med ett glas rött och lyssnade på spotify istället :)  Har hunnit igenom lite Cornelis, Chicago, Rhianna, Elton John, James Blunt, Magnus Uggla.... men Strax dags för duschen :)

Att leva .... Att verkligen LEVA... vad är DET för er?  Vad är att Njuta av livet? Vad är att uppskatta dagen?  Vad är ödmjukhet inför andra och inför Livet självt?  Vad betyder: Att värdesätta andra?

För mig är Livet något som inte är på något sätt självklart. Livet blir vad man gör det till. Vi får varje dag en gåva, att fylla med vad vi vill. Varje morgon när vi vaknar, har vi en hel dag som vi rår över. - nej säger vissa, jag måste gå på jobbet så jag rår inte över min dag.... Mmmmm... på sätt och vis har du rätt... men inte helt. Är det så att du inte TRIVS med det du gör... så är det Ditt ansvar att faktiskt se till att göra något åt det. ALLA har ett val. Dagen innehåller MASSVIS med val som man gör... och det är upp till en själv att välja bra. Att välja Bra innebär att välja något som är bra för MIG:

Att njuta av livet, Ja.... det känner jag att det är att faktiskt värdesätta det JAG tycker om. JAG njuter av andra saker än grannen... och istället för att förfasa mig över att grannen väljer si och så... så väljer jag att glädjas åt grannens liv, och faktiskt lägga fokus på mina egna val.

Att uppskatta dagen. ..... som det låter: att vara glad över att jag faktiskt har en dag till att fylla med värda saker.

Ödmjukhet inför andra och livet självt, samt att värdesätta andra. Livet blir berikat på många olika sätt. Att klanka ner på andras sätt att leva, tycker jag visar mer på egna brister, än på den andras Fel. Varför lägga energi på att störa sig på Andras val? (jo, nu hamnade jag hos hon i Stockholm som klagar på att jag gnäller och fattar fel beslut)  Varför inte fokusera mer på att se glädjen hos andra, vad de än valt? Är MITT sätt det enda rätta?  Knappast. Tack och lov finns det många sätt att leva och förgylla sitt och andras liv. Jag har svårt att se att det skulle gynna NÅGON, inte heller mig själv, att klanka ner, och se ner på andra. De som gör det visar bara prov på osäkerhet... enligt mig.

Nä... Livet är både stort och Brett, orättvist och innehållsrikt, smalt och brett, upp och ner... men hur det än är, så har ALLA rätt att finnas där. Ja, även Du.

Och du..... Jag snackar Aldrig skit... lämnar aldrig ut någon.... Tycker Till gör jag, självklart... men Du... Du kan Lita på Mig.

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Klara på Rosengård

Skulle hemskt gärna vilja se denna super söta lilla grill som du har, är hemskt nyfiken på hur söt den är....kram

2011-07-09 @ 22:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0