Måndag morgon



Lite svalare i luften idag. Fast det kan ju hinna ändra sig på ett par timmar. Få se, hur var det, skulle det regna idag?  Såg ut möjligen skulle bli regn under flera dagar, men kommer inte ihåg vilken dag det skulle börja.

Perkon puttrar.... Hannah sover än...  tuppen på Westmans sover inte. Han har hållit på och galat en dryg timme. Var uppe tidig morgon, kring halv 4, för att hämta vandrande hund. Är rejält trött nu, men piggnar väl till efter morgonpromenad och dusch.

Jag har ett litet räkneexempel jag skulle vilja att ni klurade på: 
Anna är skyldig Lotta 2500 kr.  När Anna varit skyldig henne dessa 2500 kr ett drygt halvår,  så ger Anna henne 3500 kr.

På det sätt JAG räknar, har Anna då betalt sin skuld plus 1000 kr. Hur resonerar ni?

Vi kan ta ett annat exempel:
Larsa är skyldig Petter 2500 kr. Efter ett drygt halvår ger Larsa Petter 3500 kr, för Petter ska köpa en bil för 3500 kr och behöver pengarna. Som JAG räknar, har Larsa betalt sin skuld plus 1000 kr. Larsa lovade betala frakten för bilen, vilket var 1000 kr.   Nu hävdar Larsa att bilen är Hans, eftersom han betalt den. Som JAG räknar, har Larsa inte alls betalt bilen. Nu spelar det absolut ingen roll, eftersom bilen är skriven på Petter, men hur resonerar ni?

Slut med räkneexempel :)

Hoppas det är uppehåll i afton, då blir det nog en ridtur.  Ska även prova cykla lite med Paddy om det inte är för varmt. Ska kolla väderprognosen framöver, för jag vill iväg på klubben och jobba på agilitybanan med Molly åxå :)


När det onda vill ta över
med bitterhet och vapen
Med vrånga ord och hot

kom ihåg att mot det onda
de stora svarta gapen
Står endast Godheten emot

Nu är perkon klar.... tre koppar, sen promenad :)  

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0