Stoff till ny bok.

Då var ännu en varm och underbar dag slut :)   Den började lite... annorlunda.

Igårkväll när jag och Hannah gick isäng frågade hon när vi skulle åka in till stan. Ja sa jag... jag brukar vakna kring 7.30-8.00, så efter att ha varit ute med hundarna, duschat och ätit frukost... så vid 10. Eftersom jag alltid vaknar den tiden om inte väckaren är ställd.... så ställde vi ingen väckare heller.

Nu var saken den att Paddy vaknade 5.30 och var kissnödig. Jag klev upp och tog ut alla hundarna.... de kissade allihop, sen gick vi in och la oss igen. Det gick lite trögt att somna om, men bevisligen GICK det ändå till slut, för när jag kollade på klockan nästa gång var den 9.40 :) :)   Jag väckte Hannah och sa att det nog var dags att kliva upp :)

Oj vilken värme det blev idag!  Pernilla och Nils Gamm-merca har ingen ac .... så det var hyfsat varmt kan jag säga....   På AF gick det snabbt och smidigt, sen ett litet varv med Hannah på stan, upp på solbacken där jag skulle lämna in min kamera på ONOFF... men de har ju gått i KK så det gick inte.... nåja. Ett varv på systemet och Arken Zoo..... via Royal hästsport och sen hem. Ut med hundarna en kort sväng, in på ICA, sen hem igen. Äta lite grillad kyckling, iväg till hästarna och beklä dem med de nyinköpta flug-pannbanden, sen iväg på agilitykurs.

Väl hemkommen, ut med hundarna en kort runda, kolla mail och här sitter jag nu. Jag har mer och mer börjat fundera på att skriva en till bok. En helt annorlunda bok mot det jag skrev förra gången. Fortfarande dokumentärt, dvs verklighet.... men den här gången mina vänner är det mer av en action... eller ska vi säga fantasy... för ingen kommer att tro att det är verkligt :) :) :)

Jag kan säga så mycket som att det finns stoff till en bok :)

Strax dags för sista pinkrundan med hundarna. I morgon har jag tid för Paddy hos veterinären, i övrigt har jag inget inplanerat. Vi får se vad väder och värme bjuder på.

Hoppas ni haft en bra dag, och att ni fyllt den med nåt värt!
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Åsa G

En bok till av Maria, låter inte dumt. Jag har läst den första för några år sedan. Så skönt att du somnade om tillslut å att du sov över tiden, men ni han ju ändå det nu skulle.

2011-07-27 @ 23:05:41
URL: http://asagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0