vit, grå, gul, svart, VAD?

Ibland är det ok att ljuga... ibland inte. Ibland skrattar folk åt ett ljug, ibland blir de rasande. Ibland är det befogat med en vit lögn, ibland betyder en lögn att liv slås till spillror.

NÄR är det ok att ljuga, och om VAD? VEM bestämmer om det är lite kul, skämtsamt eller katastrof att ljuga?  VEM avgör om det är en vit, grå, gul, svart eller blå lögn?  Är det allmänt vedertaget eller vad? Isåfall har jag missat en hel del, och skulle bli jätteglad om någon kunde upplysa mig.

Jag är i alla fall jävulskt trött och ska krypa isäng så fort jag varit ut med hundarna. Det är inte någon lögn. Det är inte ens överdrivet, utan dagens sanning.

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0