Ziggys tandhals



Igår kom den kallpressade sesamoljan som jag ska badda Ziggys tandhalsar med. På bilden syns En av tänderna som är mindre fina. Jag borstar hans tänder åxå, och det ställer han upp på utan att protestera :)

På morgonpromenaden var det -10, men det har redan stigit till -4, så om en stund ska vi gå ut en sväng till.

De har förresten så smått börjat jobba härute på den nya bron till entrén, och jag hoppas att de bygger balkongen nu på stört åxå.. ska prata med dem nästa gång jag ser dem, för att försöka få dem att göra balkongen större än den gamla var. Skulle vara så mysigt att kunna gå ut och dricka morgonkaffet där, och rymma alla hundarna åxå :)

Idag är jag ledig, så jag har tänkt träna hundarna lite längre pass. Nu kan man ju vara utomhus och hålla på utan att frysa ihjäl och det känns ju kanonbra. Såg på hundbiologens hemsida att vardagslydnadskursen börjar om ett par veckor, men hon måste ha glömt skriva upp mig, för hon har inte hört av sig. Jag mailade henne i morse... hoppas för guds skull att jag kommer med. Jag är så sugen på att börja kurser med Kelly nu.

Nu ska jag äta nåt, ha en bra dag och gör så bra val som möjligt :)

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Fanny

ajajaj det där såg inte skönt ut, stackars kille. :( Hoppas tandköttet kan växa tillbaka!

2011-03-01 @ 18:38:19
URL: http://livetmedtoby.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Viktigt att du baddar även det inflammerade tandköttet när du ändå är där. Framför allt tandköttet och övergången tandkött-tand är det som ska få oljeindränkningen. Lycka till!

2011-03-01 @ 18:48:16
Postat av: Kajsa

Använd gärna oljan efter tandborstningen och gärna flera ggr per dag. Jag vet av egen erfarenhet att det även ger smärtlindring.

2011-03-01 @ 18:50:15
Postat av: Maria

jo Kajsa, jag baddar alla tänder/tandköttet både uppe nere, insida och utsida. Tre gånger per dag kör jag nu i början i alla fall.



Fanny, enligt vet. så växer inte tandkött tillbaka, utan är det borta så är det borta.

2011-03-01 @ 18:54:53
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0