Jobbardag idag!



Idag ska jag ju jobba :)  men börjar inte förrän kl 12, så jag har gott om tid på mig att ta promenad med hundarna. Ser ut att bli soligt och fint även om det inte är sådär jättevarmt.  

Funderar kring det där med hur svårt det kan vara att vara ärlig mot varandra. Vad är det egentligen som gör att man inte vågar/kan vara ärlig? Nu menar jag inte bara i en par-relation, utan mellan människor överhuvudtaget.  Har nyligen träffat en tjej där sanningen inte verkar vara det som ligger närmast i ordförrådet, och min tanke är: Varför? Finns Ingen anledning att ljuga om så banala saker... men ändå svamlas det. Vad beror det på?

Är det rädsla för hur andra ska reagera, så kan man ju tänka att Andra kommer att reagera DUBBELT så negativt när det kommer fram att det inte var sant. Tycker man att sanningen inte är imponerande nog, eller att man verkar för futtig och därför måste dra på lite?  Då bör man nog hellre se över sitt Liv, och vad man ska göra åt DET. Jag ser verkligen ingen anledning alls till att vara oärlig och att ljuga... men så har jag alltid varit väldigt känslig för sånt åxå.  Jag brukar säga att jag inte dömer någon, men är någon oärlig mot mig, så går de... Fetbort. 

Nä, nu ska jag ta och gå ut med hundarna strax. Ska dricka tredje koppen kaffe bara. Ha en bra dag allihop, och fyll den med nåt värt! :)

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår vad du menar, är man ärlig mot andra förväntar man sig det tillbaka.

2011-05-12 @ 19:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0