Riktigt hundväder :)



Idag har det varit perfekt väder för att träna med hundarna. Det har inte blåst, inte varit kallt, inte varit för varmt. Paddy fick gå ett hyfsat lätt spår, för att få upp lite självförtroende i spårandet, och det gick superbra. Han stannade inte för att kolla om jag var med/att han gjorde rätt, utan han vågade tåga på och lita på sin egen förmåga :) 

Ziggy fick prova... men han var nog inte tillräckligt motiverad/fokuserad.... får prova igen en annan dag.

Molly spårade som om hon inte gjort annat. I morgon ska jag lägga svårare spår för henne, ja, även för Paddy. Ska klura på Var jag ska lägga spåren.... hmm...

Med Kelly körde jag ett pass fritt följ med snabba sitt, och jag är jättenöjd!  HOn var totalt fokuserad och jag gick längre sträckor än jag gjort tidigare. MÅSTE höja ribban för henne.... hon är så himla duktig.

Hoppas det blir bra träningsväder i morgon åxå :)  Ska sätta mig och skriva i träningsboken så att jag vet vad jag gjort.....

I övrigt har jag känt mig svajig idag.... skovet är INTE över...   Ska väl inte klaga så länge jag är på benen... att känna sig ostadig och lätt illamående är väl kanske inte mycket att gnälla över... och att tinnitusen driver en till vansinne ... nej...   det är nog inte det. Men jag hoppas ändå att det går över pronto.

Nu ska jag gå ut med hundarna en sväng innan det är dags att krypa isäng.  Hoppas ni haft en bra dag :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0