Riktigt tvärsöver.....

En härlig dag, som avslutas med sol och blå himmel :)   Hundarna ligger nöjda på soffan och sover. De har fått sin beskärda del av aktivering och promenader. Själv är jag åxå nöjd efter dagen, och känner att jag gjort precis det jag brukar säga att alla andra ska göra: Fyll dagen med nåt värt.

Nu går mina funderingar i andra banor. Jag ser på Facebook en sån där ramsa man ska kopiera och lägga på sin status:

Det kommer en tid i livet när Du måste släppa allt.... meningslösa draman, människor som skapar dem och i stället omge dig med människor som får dig att skratta så mycket att du glömmer det dåliga och bara fokuserar på vad livet har att erbjuda...alla godsaker;) ♥ När allt kommer omkring är livet för kort för att vara annat än lycklig ! Ta bort alla "energi-tjuvar"...... Publicera detta om Du håller med!

Jag kopierar sällan och lägger på min status... oftast därför att jag helt enkelt inte håller med.  Att skratta är bra, att ta bort energitjuvar är bra.... men... varför får inget vara dåligt?  Måste man alltid skratta och vara glad? Får man inte vara ledsen? Får man inte vara nedbruten av sorg och besvikelse? Varför?  Vad är det som gör att det är så svårt att se och acceptera att livet innehåller hela spektrat av känslor?  Varför får det inte vara så? Ska man lixom försöka undantränga det som är svårt, ledsamt och det som tar emot ? Varför inte bejaka HELA livet, och allt som ingår? Varför inte se att: jo, det suger ibland, man FÅR gråta, det är inget fel eller tokigt med det. Det är SKÖNT att gråta och tycka synd om sig ibland. Livet ÄR inte rättvist eller glatt hela tiden.... varför inte LEVA livet som det ÄR, med BÅDE skratt och gråt? Det är inte farligt att vara ledsen, det är inte Fult att gråta, varför bara skratta? Är inte ALLA känslor accepterade och en del av livet?

Att leva livet fullt ut, är enligt mig, att acceptera alla skeenden. INTE att försöka förtränga eller förvränga. Att leva livet fullt ut, är enligt mig, att faktiskt erkänna att man inte alltid orkar vara glad, att man inte alltid skrattar. Att leva livet fullt ut, är enligt mig, att faktiskt SE och KÄNNA  ALLT vad livet har att erbjuda, och tro mig, det är INTE enbart positivt.... men att LEVA är att KÄNNA.   ALLA känslor.

Enligt mig alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0