Trött och sliten



Den här dagen har varit en bra dag :)   JAg skjutsade iväg Pernilla på flygplatsen i morse, de skulle bila därifrån till Hemavan, hon och två till, för en veckas utbildning. Pernilla har fått jobb på flygplatsen, och ska på säkerhetskontrollant-utbildning. När vi pratat om denna utbildning har vi i tankarna rört oss i termer- bo på hotell, ha möjlighet att använda hotellets gym och solarium mm.

När de hunnit från Skellefteå och nästan fram till Malå, krockade de med en ren. Den låg blödande och sprattlande på vägen... och inget hade de att slå ihjäl den med.... Pernilla mår så illa av sånt där (minns vad jag berättade om myggors inälvor, vad hemskt det var att få dem utsmetade på tapeten) Nåväl, de ringde polisen, som skickade någon som kunde avsluta renens plågor...

Väl framme i Hemavan blev de varse att de skulle bo på ett vandrarhem. Inget lyxigt hotell med spa och relax alltså ....   Per, den ene kompanjonen, ville utreda var man kunde få sig en öl. Visade sig vara lite marigt..... Det finns en bar/restaurang... men den stänger kl 16. Då tog de en promenad och hittade ett annat ställe...som öppnar i Juni....   Vidare till Sibylla-baren... där gick det viss få sig en öl.. fram till kl 20. Sen stänger de.  Vidare efterforskningar på byn visade att det finns en simhall .... som har öppet på torsdagar....  

På rummet fanns i alla fall en liten tv ... med 1:an 2:an och 4:an... alltid något :)  Stora fönster, vita gardiner... inga persienner....   men annars verkade det mesta bra... förutom att frukost serverades i ett annat hus...

När jag skjutsat Pernilla svängde jag förbi hos min storebror med familj en liten stund, sen vidare till Burträsk, där jag gästade hundklubben. Jag hade Kelly med mig, och Milo, som jag skulle återlämna till Hannah när hon slutat jobba.  Hundklubben är helt nystartad, och jag tror att det kommer att bli kanonbra :)  Jag ska hålla agilitykurser, och man kan åka dit och träna när man vill. Super :)

När Hannah slutade jobbet, åkte vi en sväng på mammas grav, sen begav jag mig hemåt. Ut med hundarna en timme, sen blev det jordgubbar och grädde till middag. Det tyckte jag kändes lysande :)  Efter den delikata middagen hade jag den unga kvinnan vars liv raserats, på besök. När hon åkte gick jag ut med hundarna igen... och sen har det inte hänt så mycket mer.

Nu är det hög tid att krypa isäng. Ska baxa undan några hundar som redan tagit plats.....   man är rätt så... trött och sliten.

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0