Vilken dag !!!



Gud vilken härlig dag det har varit idag, och den är inte ens slut än :)   Vädret har kanske inte varit det bästa, men innehållet :)

Efter morgonpromenad och frukost gick jag iväg till Carro där Bygdsiljums festkomitté hade sitt första möte :)  Vilket härligt gäng !!  Förutom mig är det polis-Carro, Malin E, Johanna H och Margona. Gissa om det kommer att hända kuliga grejjer i Bgm framöver :)  Carro bjöd på kaffe och kakor.... men jag tror att barnen åt upp alla kakor....  fniss....  

Efter mötet kom Heléna och vi drog iväg till Pernilla för att äta lunch, där satt vi till 15.30, sen hit en stund innan Heléna åkte hem. Själv gick jag runt byn med hundarna. Det regnade inte :)  Hoppas det är uppehåll åtminstone halva dagen i morrn, då ska jag ut och lägga spår. Btw så tycker mina barn att det är jävulskt ofräscht och äckligt att ha en älgklöv i kylen.... fniss.... men.. vaddå, jag har den ju i en plaspåse :)  Minns förresten när Hannah var ... undrar hur gammal hon var... kring 10 ?  Då bad hon att få öronen från en slaktad älg. Hon fick det åxå... tror att hon tänkte göra nåt konstverk av dem... men de hann ruttna.

På tal om Hannah... HON tycker att det är äckligt att jag har en älgklöv i kylen.... När de var mindre hade vi marsvin. De var högt älskade och barna hade med dem ut och skjutsade dem i dockvagn, sydde kläder åt dem, mm mm. En dag sa Hannah: Mamma... om man flår Jeppe kan man sy en kappa till Babryn (hennes ord för barbie-dockan)   Gissa om jag blev förskräckt!!! Eller den dagen vi försökte sälja Ragnar, vår vattensköldpadda som de var less på..... Hannahs tips var att gröpa ur honom och ha honom som tvålkopp !!   Eller den gången hon tog en glasbit och skar ögonen ur en abborre för att den bitit henne (den bet inte, hon stack sig på ryggfenan)  och HON ska säga att det är äckligt att jag har en älgklöv i kylen !!! ?

Att Pernilla tycker det, är mer förståeligt. Hon sa för ett antal år sen att hon hatar när man slår ihjäl en mygga på väggen, för inälvorna smetas ut på tapeten.

Nåja... jag låter klöven ligga kvar. I påsen. I kylen :)

Goafton

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag är helt förstummad. Hannah! Att denna väna varelese skulle ha ett sådant blodtörstigt sinnelag, det kan man minsann inte tro...;D

Förövrigt har jag haft betydligt värre saker än älgklövar i kylskåpet. Björnskit, bisamråtta och rådjurshuvuden är bara ett urval av läckerheterna som kan överraska husmor i casa de Mellqvist...:D

2011-05-16 @ 20:47:07
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0